auto ongeluk, valentijnsdag en Mardi Gras - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu auto ongeluk, valentijnsdag en Mardi Gras - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

auto ongeluk, valentijnsdag en Mardi Gras

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

21 Februari 2009 | Verenigde Staten, Ada

Goede middag iedereen!
Ik heb niet zo lang geleden in mijn blog geschreven, maar er is deze week zoveel gebeurd, dat ik dacht laat ik dat maar meteen even opschrijven!
11 feb woensdag: we hebben schoolfoto’s en normaal moet je gewoon zelf op de foto zoals we dat in nederland hebben (alleen hebben ze hier veel leukere achtergronden!) maar als je een senior bent mag je met vrienden op de foto, helaas kon ik niemand vinden maar gelukkig was katlin daar, dus ben ik samen met Katlin op de foto gegaan en die krijgen we dus binnenkort binnen! Hopelijk is het een leuke foto! Na school had ik extra tennis les, wat vrij zwaar aan het worden is omdat hij ons nu tegenwoordig overal rond campus laat rondrennen,en geloof me, ons school terrein is gigantisch en heel veel hoge heuvels!
Daarna had ik weer rijlessen, mijn laatste, en dat ging weer heel goed. Nadat ik had gereden heb ik mijn greencard ontvangen, en dat betekend dat e bent geslaagd voor de rijlessen en nu moet je alleen nog theorie doen, dus als ik die test zou halen dan heb ik mijn rijbewijs, raar idee eigenlijk! Toen ik thuis was ben in nog naar mainstreet gefietst om wat eten te halen en daarna heb ik gekookt, wat eigenlijk niet nog eens zo slecht was voor mijn doen!
12 feb donderdag: na school moest ik in jennifers kantoor zitten omdat ze nog niet klaar was met werken. We hadden een engels toets de volgende dag en daar moest je 8 a4-tjes voor lezen over een 1 of ander energie bedrijf hier uit Ada, gigantisch saai dus! Daarna lekker naar huis en mijn bed in gedoken.
13 feb vrijdag: Tsja het was misschien dan wel vrijdag de 13de maar daar heb ik dus helemaal niks van gemerkt! Het begon in het eerste uur. We hadden die test en iemand van het elektriciteitsbedrijf kwam die afnemen maar die van 30 minuten te laat en ondertussen kwamen mensen de klas binnen om chocolade rozen uit te delen die je kon sturen naar kinderen op school. Ik heb er 1 van brandy gekregen en van mensen die ik niet weet van wie ze zijn, dus dat was heel lief! Verder het 3de uur werd ik naar the office geroepen door de intercom, dus ik had zoiets van, wat heb ik nou weer gedaan?! Kom ik daar binnen, krijg ik rozen, chocolaatjes, knuffels en een ballon in mijn hand gedrukt want die waren op de office afgegeven…. Mijn god ik moest er zo hard lachen! Dus ik kom binnen de klas in en iedereen begon me natuurlijk ook echt aan te kijken van wat is dit nou… gelukkig was ik uiteindelijk niet de enige die naar de office werd geroepen! Maar daar hield het dus niet mee op deze dag! Want in de pauze hadden we shout outs en voor de mensen die mijn vorige verhaal niet hebben gelezen, dat zijn berichtjes die mensen een week van de voren konden inspreken en daar had videoproductions een hele film van gemaakt. Maar ja, iedereen zat dus in de aula om die berichtjes te zien en sommige waren heel schattig! Maar als laatste kwam rasheed en die vroeg mij over de scherm voor de heel school mee naar prom! Iedereen draaide zich natuurlijk met een ruk om naar mij om te kijken wat mijn reactie was. Nou ik zat daar natuurlijk stom verbaast naar dat scherm te kijken want ik had het totaal niet verwacht, en ondertussen werd ik ook knalrood! Nou ja, toen liep ik dus naar rasheed en zij dat ik het leuk vond om met hem naar prom te gaan en toen had ik pas door dat de hele aula helemaal stil was en dat iedereen ons aan zat te kijken en mee at te luisteren… maar op de moment begon iedereen te klappen! Nou mensen ik kan je vertellen, als dat geen film momenten zijn, dan weet ik het ook niet meer!
Onder tennis kwam jennifer me ophalen want we gingen naar Louisiana voor Mardi Gras. Het was een lange rijd daar heen, ongeveer 6 uur in de auto dus we kwamen daar rond een uurtje of 10 aan. Jason’s moeder woont daar dus we konden in haar appartement slapen. Na die rijs zijn we natuurlijk meteen ons bed ingedoken want de volgende dag moesten we weer vroeg op!
14 feb zaterdag: We stonden om 8 uur op en gingen eerst naar Ihop om te ontbijten, maar het was daar zo druk dat we eerst een half uur moesten wachten voordat we een tafel hadden! Daarna gingen we op zoek naar jason’s moeder want die liep mee in de parade, dus konden we even op allen floats kijken, wat natuurlijk nooit mag, maar dat was echt leuk om te zien! Nadat we dat allemaal hadden gezien en met wat mensen hadden gepraat gingen we terug naar onze plek die jason om 6 uur sóchtends moest afzetten met de auto! Daar hadden we wat borden gemaakt met teksten zoals: All the way from Holland, throw here! En Bead me up scotty! Om half 5 begon de parade en iedereen ging aan de weg staan en mensen die op de floats stonden gooide allemaal beads (voor de mensen die niet weten wat beads zijn, dat zijn die plastic kralen kettingen die kleine kinderen meestal gebruiken als ze zich verkleden voor partijtjes ofzo) maar na 2 uur had ik er dus meer dan 300 bij elkaar verzameld en ook allemaal andere dingen die ze gooide, zoals bekers waar teksten op gedrukt waren en knuffels en nep bloemen… Na de parade hebben we heel snel alles ingepakt en meteen te auto gepakt om niet in die drukte te zitten, gelukkig hadden we niet lang hoeven wachten! Daarna zijn we uiteten geweest in een echt cowboy restaurant, dus dat was heel leuk! Na het eten zijn we lekker naar huis gegaan en hebben we wat films gekeken en rond half 1 zijn we gaan slapen.
15 feb zondag: we werden pas om half 11 wakker die ochtend, daarna zijn we nog even langs richard gegaan, waar zijn moeder sliep, en toen weer terug naar huis gereden. We waren rond 5 uur thuis, even tv gekeken en toen belde rasheed op of ik iets wilde doen, dus ben ik met rasheed naar het park gegaan en hebben we daar even rondgelopen.
16 feb maandag: We waren vrij van school voor presidents day, mar ik moest alsnog van 1 tot 3 tennissen (en in de eerste 10 minuten heb ik mijn bespanningen kapot geslagen dus moest ik met een ander racket spelen wat niet echt goed ging…) en van 60 tot half 8 had ik choir practice. Choir ging wel redelijk, maar niet super, had ook nog even aan mijn solo gewerkt en dat ging gelukkig wel goed! Na choir kwam Dj me ophalen van school en zijn we gaan bowlen met Chris en sydni, wat heel gezellig was! We gingen ook nog even poolen en sydni had nog nooit gepoold, dus dat was heel grappig om te zien omdat ze die stok super raar vast hield! Daarna hadden we nog even wat gegeten met z’n 4tjes en heeft Dj me naar huis gebracht… druk dagje dus!
17 feb dinsdag: Ik moest om 7 uur op school zijn want om 8 uur hadden we ons optreden at ECU. Het ging opzich wel goed met ons choir maar daarna hadden we sight reading, en dat was echt een totale ramp! We hebben voor choir wel een 2 gekregen wat goed is, maar net niet goed genoeg voor state…daarna zijn we ergens gaan ontbijten en rond het 2de uur waren we weer op school.
Ik ben die hele dag op school gebleven want ik had extra tennis training na school en om half 7 begon de meisjes basketbal game, laatste homegame! Rond 6 uur kwamen er meer mensen die ik kende want eerst hadden ze jv game;s dus daar was ik ook even naar gaan kijken. Maar rond 7 uur kwam Dj ook kijken naar de game dus heb ik daar een tijd mee gezeten. Na r meisjes game hadden we senoir night. Alle seniors die een sport doen op schol werden opgeroepen en moesten naar voren komen en kregen dan een roos aangeboden. Iedereen kwam daar ook met hun hele familie aanzetten, dus dat was leuk om te zien wie de ouders waren! Ondertussen werd ook omgeroepen wat je verdere plannen zijn en wat voor titels je allemaal hebt gehaald op school. Toen dat voorbij was ging ik weer naar Dj zitten en kreeg Dj ene telefoontje dat 3 vrienden(donnie, dusty en karl) van hem (en van mij) een auto ongeluk hebben gehad en dat ze in het ziekenhuis lagen. Nou Dj en ik hebben toen meteen al onze spullen gepakt en zijn direct naar het ziekenhuis gegaan. Ondertussen probeerde we ook franky te bellen (de broer van 1 van die jongens, want zijn ouders zijn vorig jaar overleden) en die wist er nog niks vanaf dus die was ook meteen naar het ziekenhuis gekomen. Toen wij daar aankwamen zaten er al 4 vrienden en al de familie van die 3 jongens waren er ook. Ongeveer een half uur later kwam deeandra ook binnen (donnie’s vriendin) en die was helemaal aan het huilen dus die probeerde ik maar te troosten. Ongeveer 2 uur laten kwamen mensen pas met nieuws, dat ze praatte maar ze waren in shock dus zeiden alleen maar dezelfde dingen en wisten niet wat er was gebeurd. Donnie had zijn lip opgescheurd tot zijn kin en had daar 30 hechtingen in gekregen en heeft een paar tanden verloren en heeft super veel schaafwonden, Dusty heeft 27 stapels in zijn achterhoofd maar die was voor de rest redelijk goed met alleen een zware hoofdpijn en Karl heeft zijn rug op 4 plaatsen gebroken en een nekwervel verschoven en zit onder de schaafwonden. Karl was namelijk door de achterruit gevlogen ongeveer 15 meten van de auto beland! Ondertussen dat we daar zaten kwamen vrienden en gingen ze weer en de coaches van school waren ook allemaal gekomen en de directeur van school, dus dat was allemaal heel aardig dat die allemaal langs kwamen! Ik ben daar samen met Dj tot half 2 gebleven en toen mocht Dj daar naar binnen om ze even te zien en hij zij dat ze al grapjes konden maken dus dat was het teken voor hem dat hij naar huis kon gaan. Hij had me thuis afgezet en toen dacht ik natuurlijk nou leker mijn bed in duiken maar mensen bleven maar bellen om te vragen hoe het met de jongens ging, dus ik heb die hele nacht niet geslapen!
18 feb woensdag: Ik moest om kwart voor 8 op school zijn maar jennifer had een vergadering om 7 uur dus moest ik met haar mee. Heb bij JD’s restaurant ontbeten en toen naar school. Ik had om 10 voor 9 mijn solo, ging redelijk goed maar had bijna geen stem meer vanwege die nacht… Maar ik heb een 2 gekregen waar ik heel erg blij mee ben! Daarna moesten we op ECU wachten tot kwart over 2 want toen hadden we shule a grah ansamble en daar hebben we ook een 2 voor gekregen en om kwart over 3 zouden we how can I keep from singing moeten zingen maar het liep een half uur uit dus die zongen we pas om kwat voor 4, maar daar hebben we een 1 voor gekregen dus daar gaan we voor mee naar State!!
Om 4 uur was ik thuis en ben ik meteen zijn bed ingedoken en heb ik tot de volgende ochtend geslapen…
19 feb donderdag: School was vermoeiend, was namelijk nog steeds moe! Toen ik terug kwam van school ben ik weer meteen mijn bed in gedoken en werd ik wakker om half 8 en toen ben ik met Dj naar het park geweest. Er is in het park ook een Whitch path en iedereen zegd dat het daar heel eng is en dat mensen daar de devil vereren omdat er een boom is die in steen is veranderd… Dus daar zijn Dj en ik naar toe gegaan en daar was dus helemaal niks eng aan… maar was wel vet om te zien! Rond 10 uur was in weer thuis en ben ik weer mijn bed in gedoken…
Gister: Eindelijk weer helemaal bij geslapen! Het was een heerlijke warme dag en het 7de uur van school hadden we een pep-really omdat het seizoen van basketbal is afgelopen en alle seniors moesten naar voren komen en in een cirkel staan en werden we allemaal gefilmd…
In de avond ben ik met Giovanna, Katlin en Flor naar de film geweest, confessions of a shopaholic, leuke film! Daarna zijn we met z’n 4tjes ergens gaan eten, en hebben we het uitgebreid over prom gehad. Daarna ben ik even langs de blue moon cafe geweest want daar werkt Dj en daar heb ik even mee gepraat en ben ik daarna met Giovanna nog even langs starbucks geweest.
Vandaag: nu is het zaterdag… lig nog lekker in mijn bedje, ben namelijk net wakker (nou ja nu alweer ander half uur geleden!) Ga over ander half uur met Flor en katlin naar Miss edna’s om voor prom dresses te kijken )ik heb die van mij al, maar ach… jurken passen is altijd leuk!) en daarna gaan we lunchen bij Polo’s! En vanavond ga ik uit met Dj en Chris, geen idee wat we gaan doen….!

Nou mensen fijne dagen en hopelijk hebben jullie kunnen genieten van mijn verhaaltje! (verhaal….)

Dikke kus Michele!

  • 22 Februari 2009 - 15:17

    Dolores:

    Ohhhhhhhhhhhhhhhhhh wat is het weer genieten al die verhalen!!!!!!!
    Nou natuurlijk niet van dat afschuwelijke ongeluk! Maar wat heb jij het fantastisch in Ada. Bofkont. Dikke zoen Dol

  • 22 Februari 2009 - 19:37

    Daddy:

    Wij lezen je verhalen hoor!!
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 10777

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: