LA and Hollywood - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu LA and Hollywood - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

LA and Hollywood

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

14 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Ada


Hay mensen,

Hier weer wat interessante verhalen over mijn reis in amerika!
26-9-08 vrijdag:
Ja dames en heren ik ben naar mijn eerst ada high football game geweest! Het was echt super leuk om mee te maken! Het gaat echt precies hetzelfde als in de films, veel mensen als publiek, cheerleaders, een band en een super groot football team, en als ik zeg een groot football team dan bedoel ik ook echt groot… er zaten ongeveer 70 jongens in de team! Ik was met haley naar de football game gegaan en toen e opkwamen speelde de band, werden er ballonnen opgelaten en renden ze door een papieren spandoek. We kregen ook allemaal gratis drankjes als reclame voor dat merk. Het was echt heel leuk om dat een keer echt mee te maken! Misschien kan ik binnenkort ook een kaar naar OU, dat is het footballteam voor de state en die staan eerste!
Na de football game zijn we up town gegaan en gewoon gekletst met wat mensen die daar ook waren.
27-9-08 zaterdag:
Dit was eigenlijk een hele drukke maar leuke dag! Ik moet om 6 uur opstaan want we hadden een garage sale (gebeurd heel veel hier!) en daar moesten we alles voor klaar zetten. Het was in ons huis maar wij gingen ergens anders heen… Jennifer en ik moesten naar the junior olympics van de chickasaw nation, daar werkten wij als vrijwilligers. Je kan het eigenlijk vergelijken als ene sportdag bij ons… het was heel leuk want ik heb zo alle mensen leren kennen waar jennifer mee werkt en ik was samen met een jongen vrijwilliger bij de football post. De kinderen moesten zover mogelijk proberen te gooien en wij moesten kijken wie het verst kon gooien. Eigenlijk was dat best saai, maar omdat de mensen heel gezellig waren was het wel leuk. We konden naar het trainingsveld rijden met golfkarretjes, wat heel grappig was omdat ze op de weg reden met die dingen en volgens mij was je nog sneller als je liep, maar we gingen met wat mensen ermee racen, nou dat was dus de langzaamste race die ik ook heb gezien! Toen we klaar waren hebben we met al de vrijwilligers wat gegeten en zijn we naar huis gegaan (wat nog 45 minuten rijden was!) Toen we terug kwamen was de vader van jennifer hier, die woont in Texas en die had ik nog nooit gezien, dus het was heel leuk om hem te ontmoeten. We gingen eten bij polo’s en Jennifers zus en broer waren er ook bij. De zus van jennifer is dus echt het tegenover gestelde van wat jennifer is… dus eigenlijk was dat wel heel grappig om te zien. De broer(tje) van jennifer had net een tattoo laten zetten, en je wilt niet geloven wat voor tattoo! Heel groot op zijn buik: Oil field trash! Ja echt waar! En hij is echt!! Maar buiten het feit dat haar familie heel anders is dan jennifer was het heel gezellig. Ik zag ook bij het restaurant Lois en Racheed, want die werken daar dus daar had ik ook even een gesprekje mee.
Toen we klaar waren met eten gingen we naar huis en daar waren Marybeth en Haley op mij aan het wachten. Ik pakte mijn spullen want we bleven die nacht bij Haley slapen en toen hebben we even ergens gegeten en glowsticks gekocht. Die avond zijn we uptown geweest en zijn we gaan kijken bij Ausberry’s party (een jongen van school) maar dat was niet heel leuk dus zijn we naar haley huis gegaan. Toen we trouwens up town waren kregen marybeth en haar vriend anthony ruzie en hadden ze het uitgemaakt en een vriend van hem was boos op Haley omdat haley zij dat we moesten gaan… nou ja, je kent dat wel. Iedereen was een beetje opgefokt, maar wat zo heerlijk is dat Amerikanen soms heel erg kunnen overdrijven! Dus haley had het erover dat ze die vriend van anthony een straat verbod ging geven omdat hij zei dat hij haar in elkaar ging slaan… nou ja ik moest er eigenlijk wel om lachen!
Toen we bij haley’s huis waren hebben we nog een filmpje gekeken en zijn toen gaan slapen.
28-9-08 zondag:
We moesten vroeg opstaan want we moesten naar de kerk… eigenlijk waren we te laat maar we gingen gewoon zitten daar en toen het klaar was zijn we naar Chinese buffet geweest wat heerlijk was. We kwamen ook nog onze muziek lerares tegen (ja de wereld is klein hier!) en anthony kwam ook langs om sorry te zeggen tegen marybeth en het was weer aan… en hij had onze lunch betaald wat heel lief van hem was. Na het eten zijn we even naar walmart geweest (grote supermarkt hier) en volgens haley was er iemand haar aan het stalken dus rende ze van de ene kant van walmart naar de andere kant met marybeth op haar hoge hakken, wat een super geestig gezicht was want ze ging bijna onderuit! Om eerlijk te zijn had ik geen idee waar ze het over hadden want ik zag absoluut geen stalker figuur in de buurt.
Na walmart zijn we naar Daniel en dakoda gegaan. Ze wonen in francis en hebben altijd gigantische feesten. Dus daar hebben we een hele tijd gezeten wat heel gezellig was.
In de avond moesten we ook naar de kerk omdat er een soort motie was waar iedereen voor moest stemmen, maar het ging erover vanaf welke leeftijd je mocht stemmen. Nou je denkt in de kerk, god heeft iedereen een stem gegeven om zijn mening te geven en god zegt dat iedereen gelijk is… maar nee hoor er zijn van de gemene oude mensen die denken dat ze beter zijn! Dus die zeiden dat je pas mocht stemmen als je 21 bent. Eigenlijk maakte dat hele gebeuren ons echt heel kwaad! Haley werd echt heel boos en er was zoveel spanning daar in de kerk want iedereen was het oneens met elkaar. Toen was er een motie: kinderen onder de 16 mogen niet stemmen. Je denkt bij deze motie mag iedereen nog stemmen, maar nee de mensen onder de 16 mochten niet stemmen….! Nou dat is de motie al eigenlijk in gang gezet toch?! Nou ja… verder met mijn verhaal…
Haley en ik zijn toen nog naar sonic geweest om iets te eten en toen ben ik naar huis gegaan.
Maandag en dinsdag waren een beetje saaie dagen, gewoon school.
Woensdag 1 oktober:
Ronnie kwam me ophalen van school omdat jennifer moest werken, dus die heeft me afgezet thuis zodat ik even kon rusten en toen om half 6 kwam hij me weer halen zodat we konden gaan tennissen. Dat was heel gezellig, en ik heb hem verslapen van 6-2 6-3!! Na het tennissen hebben we nog wat gegeten en toen kwam ik ook ashly tegen die met 2 jongens van kerk was gaan eten.
Donderdag 2 oktober:
Ik had gewoon school, niet heel bijzonder. In de avond vroeg haley of ik mee wilde gaan rennen in het park, dus ik had me helemaal voorbereid om te gaan rennen. Toen zag ik dat ze taylor en Dillen ook mee had genomen, schaamde me dood! Maar toen besloten we niet te gaan rennen maar bij chilli’s te gaan eten. Dus toen hebben we daar gegeten, en dat was heel gezellig! Rond een uurtje of 10 zijn we weer naar huis gegaan…
Vrijdag 3 oktober:
Na school werd ik opgehaald door Jennifer want we gingen naar de chickasaw festival. Giovanna en de moeder van jennifer gingen ook mee, dus die moesten we eerst ophalen. Het was in sulver, dus we moesten wel eerst 45 minuten rijden. Maar toen we daar aan kwamen was het wel heel leuk! We kregen allemaal gratis dingen en allemaal vrouwen waren in de chickasaw klederdracht. We kregen daar een rondleiding door de nieuwe chickasaw center, echt super mooi en groot! We kregen daar ook te eten, chickasaw eten (eigenlijk best vies!) Er waren ook tentjes waar ze kleine optredens hadden, en waar ze verhalen vertelden en hoe ze pijl en boog maakten en allemaal van dat soort dingen. Ik heb me eigenlijk wel vermaakt daar!
Zaterdag 4 okt:
In de middag had ik niks te doen dus belde ik Ronnie of hij zin had om iets te doen. Dus had hij me opgehaald en zijn we gaan bowlen, 4 games en ik had er 2 gewonnen (redelijk goed he!!) In de avond kwam haley me ophalen en hadden een feestje bij cooter (een jongen van school) Het was heel gezellig en we deden een spelletje beerpong, eigenlijk wel een grappig spelletje! Na het feestjes zijn we naar mijn huis gegaan want marybeth en Haley bleven bij mij slapen en hebben we nog popcorn gemaakt en tot 4 uur door gekletst. Jennifer had allemaal lekkere dingen gekocht voor ons dus dat was heel lief van haar!
Zondag 5 okt:
We moesten weer naar de kerk, en we kwamen weer te laat… maar ja… Na de kerk zijn we weer naar chinese buffet geweest en daarna moest haley naar play practice en marybeth had wat huiswerk dus gingen we naar huis en heb ik lekker een boek gelezen en om 4 uur kwamen tristan en timmie langs en hebben we een film gekeken en gegeten.
Maandag:
In geschiedenis hadden we een grappige dag want we gingen een chocolat ship cookie ontleden, klinkt raar maar was heel leuk! Ons hoofdstuk gingen namelijk over goud mijnen. Na school moest ik op school blijven tot half 6 omdat we play practice hadden. In novermber hebben we onze uitvoering al!! Spannend!
Na school kwam jennifer me ophalen en hebben we wat eten gehaald bij mazzio’s en zijn toen gossip girl gaan kijken.
Dinsdag: School was saai, en na school hadden we weer play practice, wat eigenlijk wel grappig was aangezien we het in het student center deden. Na school werd ik door Gail thuis gebracht en een half uur later werd ik door de ouders van haley opgehaald omdat ik gingen kijken naar Latta high school musical. Toen we daar waren werd ik meteen door haley aan iedereen voorgesteld. De musical was heel goed, maar wel heel dramatisch! Na de musical zijn we naar chilli’s gegaan en hebben we met de hele crew dar gegeten, wat heel gezellig was en ik heb weer veel nieuwe mensen leren kennen. Toen op de terug weg werd haley gesmst door Thad of hij mijn nummer mocht..
Woensdag:
School, playpractice… elke dag word een beetje hetzelfde! Die avond vroeg Thad of ik met hem en wat vrienden van hem iets wilde gaan doen. Dus toen ben ik naar Robert gegaan en megan, robert studeert en megan zit op de Ada high school, later kwamen er nog 2, een jongen en een meisje van italie (ook een exchange student van Ada high school) dus toen hebben we een film gezien, het was meer praten dan naar de film kijken, maar ach… Om half 11 bracht Thad me weer naar huis.
Donderdag:
To LA! Na school gingen jennifer en ik naar norman om Pinky op te halen en heb ik de OU gezien, een super grote universiteit! Maar het was heel leuk, en de OU football team was ook aanhet trainen dus daar heb ik even naar gekeken. Toen kwamen we in oklahoma city en hadden we een vlucht om (geen idee hoe laat eigenlijk…) die ging naar denver en toen moesten we nog 40 minuten wachten in denver en toen kwamen we aan in LA. Tarina en Jonathan zaten ons op te wachten en toen hebben we ergens wat gegeten, in the shorehouse, en mijn god wat een eten! Ik bestelde een pizza, een small, nou die zijn dus groter dan de large in nederland! Nou na een tijd lang te hebben gekletst zijn we naar huis gegaan want we waren dood op van de reis!
Donderdag:
We stonden vroeg op omdat jennifer al om 6 uur wakker was… dus na even te hebben ontbeten zijn we naar Hollywood gegaan! Ja mensen echt waar ik ben in Hollywood geweest! Het was echt super gaaf! We hebben een citytour gemaakt in zo;n bus met open dak! We kregen alle bekende plaatsen te zien en alle huizen van de sterren. We zijn door beverly hills gereden en door Bell air, en je herkent allemaal dingen van films! We hebben ook over de walk of fame gelopen en iemand kreeg een nieuwe ster dus er was allemaal paparatie en veel mensen! We hebben op rodeo road geluncht waar allemaal sterren waren op dat moment dus er waren allemaal mensen aan het kijken aan de overkant van de straat waar ze aan het lunchen waren. Ik zou denk ik helemaal gek worden van al die mensen als ik beroemd zou zijn… je kan niet eens rustig eten! Maar het was echt super om alles te zien wat je in films ziet en je voelt je echt een ster als je ze door al die straten loopt waar al die celeberties ook lopen (haha)
Toen gingen we naar Vinyce beach, wat ook super was. We waren daar met zonsondergang, dus het zag er allemaal super uit met palmbomen en wit strand en allemaal surfers. De boulevard was ook leuk! (voor de mensen die wel eens totally pies hebben gezien, het is echt precies hetzelfde als hun stand!) Er waren allemaal mensen die aan het skaten waren en er waren allemaal kleine winkeltjes. We hebben alle 4 een henna tattoo laten zetten, en lekker geshopt!
Na het strand zijn we naar Bluck Bosters gegaan, een heel groot entertainment gebouw, waar je allemaal van die race spelletjes kan doen en basketball dingen en echt het was super groot. Er waren ook verschillende restaurants daarin, dus daar zijn we gaan eten en daarna hebben we allemaal spellen gedaan. We waren daar ook met Jonathan, Alex en Nate. Alex en nate zijn van mijn leeftijd, dus we hebben echt gelachen en allemaal dingen gedaan. Je kan ook van die tickets krijgen als je iets wint, dus uiteindleijk had ik 452 tickets en jennifer had 4276 tickets! En met die tickets kon je allemaal dingen kopen, dus ik ben nu een klein knuffelbeertje rijker! Om half 2 gingen we naar huis en kwamen ongeveer om 2 uur kwart over 2 thuis.
Zaterdag:
We waren weer om 7 uur op omdat jennifer gewoon nooit slaapt! Daarna nadat iedereen klaar was met douchen enzo zijn we naar een maraton beurs gegaan, want die volgende dag was er een maraton in long beach (waar tarina woont) Dus daar kregen we allemaal gratis dingen en kon je allemaal dingen kopen. Daarna zijn we over de long beach boulevard gaan lopen, echt super mooi! Er waren ook allemaal winkeltjes en ook allemaal heel goedkoop, dus ik heb 3 paar schoenen gekocht en een tas, yes I love to shop! Daarna zijn we Japans gaan eten is een schattig restaurantje en het was echt heerlijk, niet te veel niet te weinig en niet gefrituurd! Daarna zijn we thuis gaan rusten en hebben we wat afleveringen van sex in the city en grace an atonomie (ofzo iets) gekeken en daarna hebben we ons klaargemaakt voor een verjaardag van Fay. Die gaf een feest in Garden Grove, in Louie’s on main, we kregen daar allemaal een bandje om waar je gratis drank mee kon halen. Ik mocht eigenlijk niet drinken omdat ik underage ben… maar dat wisten de barmensen niet dus bestelde ik steeds malibu cola, wat dus gewoon op cola leek, en niemand die het wist! Maar na een uur daar te zijn geweest kreeg ik gewoon allemaal shotjes van die mensen daar, dus dat maakte verder ook niet uit. Daar hebben we ook een heletijd met Sel en Nam gepraat want heel leuk was want Nam komt uit vietnam en hij ging mij leren om te tellen in het vitnamees en ik leerde hem tellen in duits en frans. We waren daar tot half 3 en om 3 uur gingen we burritos eten en rond half 4 kwart voor 4 waren we thuis, en iedereen was te dronken voor woorden, en het was echt te geestig als die meiden dronken zijn haha!
Zondag:
Jennifer moest naar het vliegveld omdat Jason terug kwam van Iraq maandag, dus we hadden haar gebracht, bleek ze verkeerd te hebben geboekt dus moest ze naar een ander vliegveld dus toen hebben we haar daar heen gebracht. Daarna zijn Pinky, Tarina en ik gaan shoppen in een super groot winkel centrum, waar ik te mooie en leuke jurken zag hangen.. maar ik kon niks meer in mijn koffer mee nemen dus kon de niet kopen!! Na ander half uur daar te zijn geweest gingen we naar de film: Nick and Norah’s, hele leuke film! Daarna zijn we gaan eten, en daar hebben we drie uur lang gezeten en gekletst over van alles en nog wat, dus dat was ook gezellig. Toen gingen we naar huis en hebben we lekker uitgerust van deze drukke dagen.
Maandag:
Pinky en ik moesten om 8 uur op het vliegveld zijn om in te checken en toen begon onze reis dag, want ik was die dag pas om 10 uur thuis…! Maar het leuke was is dat ik voor het eerst gister mijn host dad heb gezien! Hij is super aardig en we kunnen eigenlijk heel goed met elkaar over weg! Hij is vrij kinderlijk, maar dat is juist eigenlijk wel heel leuk!
Dinsdag: vandaag… lekker rustig dagje. Jennifer moest werken vandaag en jason was gewoon thuis, en ik heb hem allemaal foto;s van thuis laten zien en we hebben ongeveer 4 uur lang gepraat over van alles en nog wat, dus dat was wel leuk! Iedereen moest vandaag eigenlijk naar school voor ACT workshops, maar omdat ik geen ACT testen hoef te maken, mocht ik lekker thuis blijven. Haley komt me zo ophalen (dus moet nu eigenlijk stoppen) want we gaan ergens even wat eten en dan naar de film!
Morgen ga ik met haley naar texas, een kleien roadtrip maken voor 3 dagen en we gaan een neef van haar opzoeken in Texas.

Nou mensen ik ga jullie nu echt met rust laten want dit was echt een te lang verhaal!!

Bye bye kiss M

p.s. als mijn taal niet zo goed is, sorry!

  • 18 Oktober 2008 - 22:48

    Will:

    was net te lezen ;)

  • 19 Oktober 2008 - 15:34

    Dolores:

    Al weer zo'n super verhaal! Maar nu ben ik benieuwd naar je verhalen uit Texas. Het gaat ook maar door met jou.....
    ZOEN Dol
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 10785

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: