pepreally, tractors en kerk - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu pepreally, tractors en kerk - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

pepreally, tractors en kerk

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

25 September 2008 | Verenigde Staten, Ada

Hay people,

Wauw ik heb jullie weer veel te vertellen vandaag!
14 september zondag: Nou ik heb lekker uitgeslapen terwijl Jennifer naar de kerk ging, ik vond dat ik wel even rust had verdient na zo’n druk weekend… Maar toen jennifer terug kwam vroeg ze of ik meeging om 2 hondjes te redden. Dus wij op naar het bos, waar haar neef en haar tante ook wonen en daar waren 2 super schattige hondjes gedropt door iemand. Het waren 2 puppies maar ze zaten onder de vlooien en teken, echt heel zielig! Dus na heel veel moeite gedaan te hebben om ze te kunnen pakken hebben we ze een bad gegeven met antivlooien en teken spul en heel veel eten gegeven. Dit heeft ons ongeveer 4 uur gekost! Daarna ging Jennifer met Gail lopen en gingen Tim, Tristan en ik op de tractor racen door het bos. Het was echt heel leuk, en jawel mensen ik kan op en tractor rijden!! Officieel benoemd tot een boeren trien! Ik heb ongeveer 2 uur op dat ding gereden en toen kwamen er mensen om de hondjes op te halen voor het dierenasiel en gingen Jennifer en ik naar huis. Eenmaal thuis aangekomen kwam ik tot de ontdekking dat ik een teek had (en een dag later kwam ik erachter dat ik er nog 2 had…) Dus dat was weer een dag vol nieuwe ervaringen.
Maandag: school was zoals het moest zijn, saai! Maar in de avond ben ik bij Giovanna blijven slapen omdat Jennifer een bedrijfs uitje had ergens ver weg en zou dus niet thuis slapen. Het was eigenlijk niet heel bijzonder, want giovanna kan niet zo goed engels… en aangezien engels ook niet mijn moedertaal is, was het een beetje moeilijk te communiceren. Ze hebben wel veel dieren daar, 3 kleine poesjes, die ze net 2 dagen hadden, echt schatjes! En ze hebben 6 honden, kippen, eekhoorns en nog meer maar dat ben ik weer vergeten… In de avond hebben we gewoon tv gekeken.
Dinsdag: Psychologie test, waar ik een 9,9 voor heb gehaald (99% zoals ze het hier zeggen en dat is een A) Ja ik doe mijn werk hier wel goed hoor, ook al telt het niet.
We hadden ook een engels toets waar ik niet zo goed voor heb gehaald… een 7,3 (73% een C) Tsja, wat kan ik zeggen… oud engels is niet echt mijn ding!
Woensdag: Nou zoals ik (volgens mij) als eerder heb gezegd, alles is hier wat vroeger… dus Jennifer had een vergadering om 7 uur (ja je leest het goed, 7 uur!) en we moesten om die tijd dus bij een restaurant zijn waar de vergadering was, dus moest ik om kwart voor 6 opstaan! We waren daar en ik moest maar gewoon in het restaurant zitten en wat eten terwijl zij de vergadering had, dus ik dacht joehoe, tijd om even goed aan mijn essay te werken voor engels. Maar dat ging helaas niet door want Garret(een jongens van mijn tennis team) stond opeens voor mijn neus, en ik dood leuk tegen hem zeggen: “wat doe jij nou weer hier zo vroeg?!” in het nederlands. Nou hij zat me aan te kijken of ik gek was geworden en ik had natuurlijk weer niet door dat ik nederlands tegen hem sprak dus ik dacht dat of hij had ene hele slechte dag dat hij zo raar aan het kijken was of hij zat nog in slaapstand. Nou ja toen kwam ik erachter dat het toch echt aan mij lag, dus begon ik toch maar engels te praten. Maar we hebben een uur met elkaar gekletst en zijn toen naar school gegaan. School daarentegen was weer een gewone normale schooldag.
Donderdag: We hadden een drama uitje en moesten om 6 uur op school zijn (ja mensen, als ik zeg dat ze hier vroeg zijn, bedoel ik ook echt vroeg!) Dus Quannah (een jongen van mijn drama klas) kwam me ophalen om half 6 s’ochtends zodat Jennifer door kon slapen. Toen we op school waren ging de bus om 6 uur en moesten we 2 en een half uur in de bus zitten, en dan zijn het niet van die comfortabele bussen zoals wij die hebben…! Hoewel het vroeg was, vond ik het wel heerlijk om lekker in de bus te zitten muziek te luisteren en lekker naar buiten te staren en toch te beseffen dat ik in Amerika was.
Toen we daar aan kwamen waren er nog veel meer scholen die hadden besloten dat ze dit gingen doen, dus dat was wel leuk. Het was een groot theater waar allemaal kinderen toneelstukjes opvoerden. Het was een Demo-day was bedoeld om te laten zien wat voor mogelijkheden je allemaal hebt voor de competities die we moeten gaan doen. Voor mijn eerste competitie ga ik een gedicht voordragen, die op een komische manier is neergezet. Na deze dag hebben we ergens gegeten met alle drama mensen en zijn we weer naar huis gegaan.
Vrijdag: school was weer normaal, behalve het 7de uur want we mochten uit de les omdat de cheerleaders gingen optreden. Was wel leuk om te zien hoe het is het echt is. Je ziet het altijd op films en eigenlijk is het bijna hetzelfde als in de film, alleen in ons team zitten alleen maar meisjes en geen jongens.
Om 7 uur werd ik verwacht bij Gentry’s huis, dat is een meisje uit mijn tennis team. We hadden een get-together met al de meisjes van ons team (in totaal 7) Het was heel gezellig! Ze hadden allemaal schalen neergezet met snacks, fruit en sandwiches. We hadden guitarhero gespeelt, mijn favoriete game ever vanaf nu! En we hebben films gekeken en iedereen uitgelachen die in het jaarboek van vorig jaar staat. Een zeer geslaagde avond dus. Sarah J., Sarah (littlebit) en ik bleven bij Gentry slapen en de andere moesten naar huis.
Zaterdag: In de ochtend was ik nog bij Gentry tot 12 uur en we zijn in de donutshop gaan ontbijten…. Ja in de donutshop en onze pyama, want dat is blijkbaar wat je doet als je een “slaapfeestje” hebt gehad. Toen ik thuis was had ik toch echt de behoefde om even lekker te rennen, dus heb 2 uur door de straten hier gerent en overal gekeken waar ik nog niet was geweest. In de avond kwam Ashly me ophalen om naar een feestje te gaan. Jarred gaf een feestje in Francis, maar we waren daar even en toen hadden we het eigenlijk wel weer gezien want het was nou niet echt super met iedereen die totaal de weg kwijt was van de drank… Dus waren we naar Mainroad gegaan waar iedereen op de Old Byngcorner was (aangezien mensen bij de byngcorner vorige keer in de problemen kwamen met de politie) Dat was heel gezellig, en heb weer veel nieuwe mensen leren kennen.
Zondag: Eerst naar de kerk en na de kerk zijn tristan, Gail, Jennifer en ik bij een chinees restaurantje gaan eten, wat opzich wel te eten was maar ik heb niet veel gegeten omdat werkelijk alles was gefrituurd… Daarna hebben we 2 films gehuurd en zijn we thuis op de bank gaan zitten en de hele dag films gekeken omdat iedereen te moe was van het weekend!
Maandag: school, saai!
Dinsdag: Op school was er ook iet veel gebeurd alleen dat coach een heel slecht humeur had en we heel veel moesten rennen en hij ongeveer iedereen uitschold dat we het niet goed deden… maar ach, daar moeten we maar aan wennen want jij heeft nogal vaak humeurwisselingen blijkt.
Na school ben ik met Ronnie gaan tennissen, dat is een vriend van het broertje van Jennifer die 23 is. Hij heeft ook op tennis gezeten toen hij op Byng zat, dus vonden we het een leuk plan om eens te gaan tennissen. We hebben 2 en een half uur getennist en het was echt leuk om tegen hem te tennissen omdat hij het echt goed kan! Daarna zijn we in een restaurantje gaan avond eten en hebben we Jennifers fietsbanden opgepompt omdat die leeg waren en ik wil een keertje fietsen hier in de buurt!
Woensdag: deze dag is er veel gebeurd… Had ene geschiedenis toets, waar ik een 100 voor heb gehaald en nog bonus punten op krijg (24 punten, omdat ik een kennis spel had gewonnen) In het vierde uur hadden we een senior meeting in the student center. Iedereen moet dingen gaan verkopen om geld te verzamelen voor onze senior trip en voor graduation. Dat gaat leuk worden, want ik heb geen idee hoe al die papieren werken aangezien het niet echt werd uitgelegd omdat iedereen dit minimaal 1x per jaar doet.
Het 7 de uur moesten we allemaal naar de High school Gym omdat daar een pep-really werd gehouden. Dat was echt heel leuk, cheerleaders traden op, de band was aan het spelen, en softbal, basebal, track en de cheerleaders moesten naar voren komen omdat het nu hun seizoen is, en voor hun was deze pep-really. Als ons seizoen is moeten wij naar voren komen… Het duurde een uur, maar het was echt heel leuk! Jammer dat wij dat soort dingen niet hebben hier in nederland!
Na school ben ik met Ashly naar de kerk gegaan, haar kerk heet Trinaty en is een jongeren kerk, wat heel anders is dan een normale kerk. Ashly zit in de band daar en moest optreden en je krijgt hier niet van die saaie verhalen te horen waar je niks van snapt maar het word heel duidelijk uitgelegd en op een manier dat het zelfs jongeren interesseert. Die avond heb ik heel veel mensen leren kennen en ben gelijk uitgenodigd voor een toilet race voor vrijdag (vraag me niet wat het is, maar zoals het op mijn overkwam in dat mensen op toiletten gaan racen ofzo) Na de kerk zijn we bij Braums gaan eten, waar we een paar jongens van Ada high tegen kwamen en die kwamen bij ons zitten dus daar hebben we ook tot half 10 gezeten en toen zijn we naar huis gegaan.
Vandaag donderdag: Op school had ik een engels toets, waar ik echt helemaal niks van snapte… dus heb maar gegokt… ben benieuwd hoe dat is gegaan!
Na school ben ik weer gaan rennen hier in de buurt, heerlijk weer hier nog steeds trouwens, elke dag zon! Om 6 uur kwam Ashly me ophalen want er was ergens een meiden gebeuren. Het was in een soort bijeenkomst hal en er was een kleine modeshow, er kwam een band spelen en iedereen kon meezingen met de test die was geprojecteerd op de muur en er kwam een man spreken over hoe jongens dachten. Nou dat was dus echt te geestig. Okee, het was heel kerk achtig maar heel grappig. Hij zei dingen als: “jongens zijn gedreven op seks, en dat is ook een kracht die god heeft gegeven aan de mens, iedereen weet namelijk het verhaal van adam en eva, om het kort en krachtig te houden heeft god adam de opdracht gegeven om seks te hebben met eva zodat er allemaal kleine evatjes en adammetjes op de wereld werden gebracht.” Op de manier waarop hij het zij, nou iedereen lag dubbel. Ow en we kregen de opdracht de jongens te helpen in hun gedrevenheid op het gebied van seks. We moeten de jongens helpen op het gebied van onze kleding. We moeten niet te sexy zijn gekleed want dat doet jongens aan seks denken en dat is slecht voor hun, dus de jongens mogen absoluut geen bh bandjes, ondergoed of blote buiken zien. Nou elk meisje dat in de zaal zat trok gelijk hun shirt goed zodat er absoluut niks meer te zien was…
Nou onder dit hele leuke verhaal had ik ook thee, die in net had besteld, in mijn hand en ik met mijn slimme hoofd houd de beker scheef en gooi een kwart van mijn kokend hete water over mijn hand… En omdat het mijn eerste keer was daar durfde ik niks te zeggen. Mijn god wat deed dat pijn zeg. In de pauze heb ik het toch maar gezegd tegen 1 van die vrouwen die daar werkt, Staci, en die zij dat ik er mosterd op moest doen, dat dat het beste helpmiddel was. Dus ik zat in de keuken met allemaal mosterd over mijn hand… zag er niet uit natuurlijk, en mijn hand is nog steeds geel omdat ik het er niet goed af krijg!
Na dit gebeuren zijn we met wat meiden wat gaan eten en nu ben ik hier aan het typen want vrij moeilijk is met een verbrande hand… gelukkig heb ik hier ijs naast me liggen dat ik na ongeveer elke zin getypt te hebben erop doe.
Nou mensen in ga jullie nu met rust laten want dit was een zeer lang verhaal, hopelijk vonden jullie het een beetje leeswaardig!

Kissis Michele

  • 26 September 2008 - 14:15

    Pa:

    Wat een leuk verhaal weer, Miepie
    Sterkte met je hand. Kusjes

  • 26 September 2008 - 15:39

    Dolores:

    Hai Schattie,
    Wat is dit een geestig verhaal. Heb gewoon buikpijn van het lachen!!! Zoen Dol

  • 08 Oktober 2008 - 11:28

    Willem:

    tering niet te weinig vrienden daaro ;) klinkt gezellig! vreemde mensen die americanen snappen het opstaan gebeuren echt niet dikke kus!
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 10783

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: