Thanksgiving and much more! - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu Thanksgiving and much more! - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

Thanksgiving and much more!

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

08 December 2008 | Verenigde Staten, Ada

Heey mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven hier… sorry voor de mensen die me hebben gemist! Ik ga dit keer niet elke dag beschrijven, want dat zou echt vele te lang duren.. ik ga gewoon alle bijzondere gebeurtenissen beschrijven!
The elections: Natuurlijk OBAMA! Iedereen eigenlijk best blij op school ondanks dat het hier echt republikeins is! We hebben er eerlijk gezegd niet heel veel van meegekregen. Je zou denken dat ik hier in Amerika echt iets heel bijzonders te zien zou krijgen, maar dat viel een beetje tegen! Ik zou er graag mee over willen vertellen maar dat kan ik helaas niet…
Die avond (4 november) ben ik uiteten geweest met Geoff en haley. Was heel gezellig, lekker gegeten @ Appelbee’s!
5 november: Dit was op school een hele leuke dag want de hypnotist kwam. Je moest 3 dollar betalen en dan kon je naar de show. Het was in de junior high gym en er werden 12 seniors gehypnotiseerd. Het was echt te grappig om met eigen ogen te zien. Ik heb gehuild van het lachen, je geloofd gewoon niet dat iemand zich echt zo kan gedragen voor zo’n groot publiek onder hypnose! Als die meneer zij dat ze moesten slapen, vielen ze gewoon om en sliepen ze… ook bijvoorbeeld dat ze een bepaald persoon zijn of dat ze hun naam niet meer wisten. Een hele grappige was dat ze een telefoontje kregen die ze absoluut moesten aannemen, en de telefoon was de schoen van de gene naast hun… nou hij liet een ringtoon afgaan en die 12 seniors besprongen elkaar letterlijk en pakten elkaar schoenen af en deden alsof ze aan de telefoon zaten met iemand! Deze show duurde 2 uur lang en ik heb 2 uur lang genoten!
In de avond ben ik uiteten geweest met Geoff, wendell en haley @ Chili’s, weer een hele gezellig avond en daarna zijn we met z’n alle bij braums een ijsje gaan eten en kwamen we nog allemaal vrienden van school tegen.
6 November: Van kwart over 8 tot 2 uur ben ik op East Central University geweest, we hadden daar een paar lessen in hoe je verhalen schrijft en en hoe je gedichten maakt en over hoe je een blog schrijft (ja ja, daar heb ik dus les in gehad… hoewel dat allemaal in het engels was…) maar het was heel leuk, we deden ook een paar spellen waar ik beide keren mee had gewoon trouwens, ja erg trots op mezelf! Na de lessen kregen we ook een soort voorstelling van een vrouw die gedichten schreef en die ging ze voorlezen, maar dat was om eerlijk te zijn echt heel saai!
7 November: Onder muziek les hadden we een voorstelling van het ECU choir, wat echt super mooi was! Het was moderne koor muziek met elektrische gitaar , piano en de drums. Daar hebben we een uur naar geluisterd en toen weer gewoon les…
In de avond ben ik met Wendell naar de Ada football game geweest, wat wel leuk was we kwamen veel mensen tegen die we kenden. Daarna zijn we naar Patricks huis gegaan en hebben we rockband gespeelt met matt, haley, wendell en patrick. Daarna zijn wendell en ik nog naar de film, Madagascar 2, geweest de andere hadden hem al gezien… daarna door het park gelopen en zijn we up town geweest waar ook weer veel mensen waren die we kenden!
8 November: Heb geluncht met Wendell @ braums en in de avond ben ik naar de film geweest met Jeff, Sarah en Mike (Role models) was weer een gezellig dag!
9 November: cake en koekjes gebakken, waren heerlijk en zag er ook leuk uit!
10 november: In de Junior gym hadden we een veteranen ceremonie, de mensen van video productions hadden een filmpje gemaakt, een paar kinderen hadden wat verhalen voorgelezen en er kwamen mensen uit het leger praten over hun ervaringen! Het was leuk om te zien en te horen over al hun ervaringen in Iraq…
In de avond hadden jen en ik zoals elke maandag een gossip girl avond, dus dat was een relax avondje!
11 november: Code yellow op school… De politie was op school met drugs honden om alle auto’s en kluisjes te controleren. Niemand mocht zijn klaslokaal uit voor 2 uur lang! Er zijn 2 jongens uit mijn jaar gepakt op het in bezit hebben van wiet, tsja niet echt slim om dat mee naar school te nemen. Ze hebben een paar dagen in de cel gezeten!
12 november: Onder drama kwamen studenten van ECU gedichten voorlezen op de manier hoe wijn dat ook moeten doen voor onze competitie (aankomende zaterdag @ Latta) ze deden het op een hele leuke manier!
13 november: we hebben de hele maand play practice gehad en dit was de generale repetitie, dus we moesten allemaal tot 8 uur op school zitten en in onze costumes en make-up… was een gezellige dag met de hele crew!
14 november: Om 7 uur begon ons toneelstuk… Ook al moet ik eerlijk zeggen dat het toneelstuk niet echt geweldig was… het ging heel goed en iedereen vond het leuk om te zien! Iedereen zag er super geestig uit en omdat het over een trouwerij gingen hadden we een super mooie weddingcake die een moeder had gemaakt! Ik was een tante, in geheim een detective, die werd vermoord op een trouwerij… tsja… wat kan ik nog meer zeggen…
Na het toneelstuk heb ik nog even met jennifer en jason gepraat en toen zijn we met de crew gaan eten @ appelbee’s. Dat was ook weer heel leuk! We waren heel luidruchtig en iedereen had zijn make-up nog op en zag er niet uit! We deden alsof Brandy jarig was, en de mensen die daar werkten kwamen allemaal zingen en ze kreeg een gratis stuk taart met ijs waar iedereen volgens mij van gegeten had…
15 november: Deze dag hadden we ons toneelstuk nog een keer, ging niets minder goed dan de dag ervoor, maar nog steeds goed genoeg! Na ons toneelstuk zijn we naar lazerzone gegaan en hebben we met de crew gebowld en gelazergamed, daarna hebben we nog een dance contest gehad… op van die dans dingen met van die pijlen op de grond (voor de mensen die weten waar ik het over heb, het is echt heel leuk maar vermoeiend!)
16 november: Deze dag had ik een AFS orrientatie, was leuk om al de andere exchange students weer te zien. Ik heb redelijk veel contact met Floris, een jongen uit belgie die dicht bij oklahoma city zit, dus was ook leuk om hem weer te zien. We moesten wel een tijd luisten naar alle regels, maar buiten dat was het leuk!
17 november: een gewone schooldag, had de bus gemist dus moest een tijdje op school wachten maar dat was niet zo verschrikkelijk om lekker in de zon te zitten…
18 november: In de avond met wendell een film gekeken.
19 november: Moest vroeg opstaan want Jennifer had een vergadering in een restaurant dus daar heb ik lekker mijn boek gelezen en ontebeten. Had ook 3 toetsten op school, dus druk met leren… aangezien ik er niet heel veel aan had gedaan!
20 november: niet veel, gewoon normale schooldag!
21 november: Na het vierde uur kwam Alen me ophalen om naar Houston te gaan voor een trouwerij van Tiffany, een vriendin van jennifer. Het was een 8 uur lange reis, maar het was gelukkig wel heel gezellig! Alen is af en toe knetter gek en we hebben ook heerlijk gegeten in een soort country restaurantje in Dallas.
Toen we aankwamen konden we het eerst niet vinden, dus hebben we een ur lang rondgereden in hetzelfde standje, toen we het eindelijk hadden gevonden was Jason in het appartement op ons aan het wachten, jennifer was met al de bruidsmeisjes ergens aan het feesten… Ik ben met jason en Alen naar de film Twilight geweest, wat een super leuke film was! En toen was het alweer 1 uur, dus hebben we in het appartement nog even gekletst en toen zijn we gaan slapen.
22 november: we stonden vroeg op omdat iedereen vroeg wakker was, dus ben ik met alen en jason gaan ontbijten en zijn we gaan shoppen in Houston. Heerlijk veel gekocht en lekker kunnen shoppen want het waren van die hele grote shopping malls, dus die jongens hadden ook wel wat te doen daar! Alen was ook naar de kapper geweest, wat gigantisch lang duurde, dus ben ik ondertussen gaan shoppen voor een jurk voor mijn feestje!
Na het shoppen zijn we naar de golf baan gegaan (waar de trouwerij was) Dat was echt zo’n gigantisch mooie plaatst! De zon scheen er waren super mooie bomen, van de Afrika bomen, kleine meertjes met fonteinen erin… echt een droom plaatst!
Om 5 uur begon de ceremonie, eerst kwamen de bruidmeisjes op en de jongens stonden we allemaal al. Toen kwam de bruid eraan in een supermooie jurk, ze werd gereden door paard en wagen, beide wit versierd met allemaal witte rozen. Ze werd weggegeven door haar vader en toen begon de cerenomie. De ceremonie was eigenlijk best snel, was in 15 minuten gedaan… en toen kon iedereen naar de binnenplaats en stonden er allemaal kleine hapjes en konden we wat drinken. Gelukkig mocht ik hier ook lekker een glas wijn meedrinken!
Daarna werd iedereen geroepen voor avondeten, heerlijk eten en heel chique!
Als dessert hadden ze een hele grote chocolade fontein met allerlei soorten fruit en natuurlijk de bruidstraat!
Na het eten ging iedereen dansen en ik heb de country two step van Alen geleerd, wat eigenlijk niet zo heel moeilijk is maar het ziet er leuk uit! Rond een uur of half 11 gingen tiffany en bill op hun huwelijksreis en ze werden opgehaald door een helikopter! Omdat het donker was hard iedereen sterretjes waar we ze mee uitzwaaiden!
Wat ook heel grappig was die avond is dat er echt een stuk of 20 mensen naar Alen en mij toe kwamen en vroegen wanneer we waren getrouwd… Ha, ziet je mij al trouwen op deze leeftijd?! Blijkbaar dachten ze dat omdat alen en ik steeds met elkaar aan het dansen waren omdat hij me alle dansen aan het leren was… later op de avond hadden we ook zoiets van we gaan nu ook gewoon zeggen dat we zijn getrouwd, dus we hebben tegen ongeveer 5 mensen gezegd dat we waren getrouwd wat wij erg ironisch vonden toen we weer weg liepen!
Om 2 uur waren we in het appartement en hebben we weer lekker geslapen.
23 november: Weer terug naar huis, weer een trip van 8 uur. Ik was weer met Alen gaan rijden, wat weer heel gezellig was want we hebben ongeveer 2 uur lang kerstmis liedjes gezongen en we waren schoor aan het einde van de avond ( was ongeveer half 11 thuis… want we hadden ook nog ergens gaan eten)
24 november: hele dag twilight gelezen, mensen zijden dat het boek beter was dan de film, dus nu moest ik natuurlijk ook het boek lezen! (jullie moeten het ook lezen, geweldig boek!)
25 november: In de pauze hadden we ook een film die de videoproductieons van onze school had gemaakt. Ik speelde daar ook in, we hadden een eigen preview van de film twilight gemaakt, het was eigenlijk heel goed en leuk!
Na school ben ik met jennifer en jason boodschappen gaan doen voor thanksgiving en heb ik foto’s opgehaald die ik had laten afdrukken om een scrapbook te maken.
26 november: We hadden vrij van school, had lekker uitgeslapen. TJ jennifers broertje van texas en haar vader kwamen bij ons logeren voor 3 nachten. We hadden deze dag koekjes gebakken en veel rockband gespeelt met iedereen, wat heel gezellig was!
27 november: Tahnksgiving day!
In de middag, rond 12 uur zijn we naar jennifers tante gegaan en hebben we daar geluncht met haar hele familie en toen we daarvan terug waren rond 2 uur zijn we begonnen met het maken van het avond eten, we veel gemaakt! En natuurlijk de Turkey! We gingen ongeveer rond 7 uur eten, er was veel te eten! Het was heerlijk!
Na het eten hebben we lekker buiten een vuurtje gestookt en daaromheen gezeten. Toen ging iedereen naar huis of naar hun hotel en ben ik met Alen naar de videoverhuur gegaan en hebben we van die echte counrty films gehuurd en hebben we de hele nacht gekletst en films gekeken want we moesten die dag erna om 5 uur opstaan voor black friday!
Toen we om 5 uur daar heen gingen was het zo druk dat je gewoon stil stond in de winkel! En die winkel is zo groot! Iedereen was aan het zoeken voor goedkopen dingen en sommige mensen waren gewoon gemeen. Nou alen en ik keken elkaar echt aan van waar zijn we echt in beland! Nou ik heb wel mijn camera gekocht en een stoel voor in mijn kamer en nog 2 stoelen voor rockband met speciale stereo erin. En nog veel meer kleine dingen!
Toen we terug waren zijn we beide ons bed ingedoken omdat we dood moe waren!
2 november: We zijn naar jennifers familie in Stonewall gegaan om te lunchen we zijn daar tot in de avond gebleven, we hebben allemaal van die IQ spelletjes gedaan, en jennifers familie is echt heel gedreven om te winnen om het netjes te zeggen… dus ik heb ongeveer het hele spel dubbel gelegen!
29 november: We zijn weer naar jennifers familie in Stonewall gegaan, weer van die spelletjes gespeelt en gezellig met iedereen gekletst. Rond een uur of 7 zijn we naar starskate gegaan met TJ, Alen, Jennifer, Mika en Jason. Starskate zegt het natuurlijk al, we zijn gaan skaten daar… okee, ik moet zeggen ik kan niet goed skaten maar ik kon gelukkig wel blijven staan, op 4 keer hard vallen na! Maar het was leuk! Het was in een zaal waar ze allemaal discolichten hadden, muziek en de clips van de muziek die ze op hadden op de muur geprojecteerd. We zijn daar tot 10 uur gebleven en de OU game was ook op daar dus dat hebben we ook even gekeken. Na het skaten ben ik met Alen naar zijn huis gegaan want zijn huisgenoot gaf een feestje. Dat was heel gezellig! We hebben met z’n alle gepoold en wat gedronken (waar jennifer en jason okee mee waren omdat ik met Ronnie en Alen was) Ik moest helaas wel om 1 uur weer thuis zijn, dus alen had me om 1 uur weer nar huis gebracht.
30 November: lang uitgeslapen, iedereen was naar de kerk gegaan en ik lag nog lekker in mijn bed.. oepsie… In de avond ben ik met wendell, brittney en blake gaan bowlen in lazerzone en darrel was daar ook, die ook even gezellig bij ons kwam kletsten! Na het bowlen ben ik met wendell nog naar het park geweest en hebben we naar alle kerstverlichting gekeken, want het hele park is verlicht met allemaal leuke figuren. Het was super koud, min 4 graden maar we hebben heerlijk gewandeld en toen het ging sneeuwen (natte sneeuw) zijn we gaan rennen naar de auto, want toen begon het toch wel erg koud te worden!
Van 1 december tot 5 december hadden we spirit week op school wat betekend dat we elke dag een thema op school hadden
1 december: Pyjama dag, iedereen kwam in hun pyjama naar school, bij sommige mensen leek het serieus dat ze net uit bed kwamen!
2 december: Black out day, iedereen moest in zwart komen.
In de middag hadden we een pep really, we kwamen in de gymzaal waar het helemaal donker was en iedereen kreeg glowsticks. Ze hadden allemaal blacklight lichten opgehangen en de cheerleaders hadden allemaal witte t-shirts aan en deden toen een cheer, het zag er echt super vet uit! Ze hadden ook een wedstrijd tegen de junior cheerlearders, was leuk hoe ze beide een hele routine op hadden gezet en tegen elkaar “vechten”
In de avond was de eerste basketbal wedstrijd van het seizoen. Het was een super spannend wedstrijd! De jongens hadden 4 minuten verlenging en hebben toen gewoon met 56-54! Het was echt een leuke wedstrijd om te kijken, en natuurlijk weer een totaal nieuwe ervaring voor mij! Iedereen zat echt te schreeuwen en natuurlijk de cheerleaders die allemaal kleine optredens deze als er een time out was!
3 december: dress like a pirate, had een super leuk costume dat ik mocht lenen van een vriendin van jennifer, dus ik ging helemaal in piraten kleren naar school…!
In de avond ben ik met wendell een film gaan kijken die we hadden gehuurd.
4 december: be a star, sommige mensen gingen helemaal in zorro, cheerleader (jongens ook!) veel jongens gingen verkleed als meisjes, wat een heel leuk gezicht was!
In ons 3de uur moesten we naar de gym want er kwam een professionele football player over zijn leven praten, en ik denk dat de rede dat hij kwam was om kinderen over te halen dat ze niet moesten drinken of drugs moesten gebruiken! Het was een hele goede speech!
5 december: millitary
Sinterklaas, maar natuurlijk vieren ze het hier niet dus ik heb daar niet veel van meegekregen... maar natuurlijk heb ik 2 geweldige mensen hier waar ik mee woon en om half 12 snachts werd er heel hard op mijn deur geklopt en stonden er 2 schoenen met allemaal cadeautjes erin! Ze hadden zelf een kaart erbij gelegd met een Nederlands liedje erin en ze hadden allemaal nederlandse dingen besteld van het internet zoals ene chocolade letter en strookwafels! Nou echt ik vond het zo lief! Ik had ook een pakketje van mijn ouders gekregen vanuit nederland, dus dat was ook een verassing met allemaal cadeautjes!
Dus dat was ook een leuke verrassing, dus ik had ook een leuke sinterklaas hier!
6 december: Ik moest vroeg op, ook al was het zaterdag maar ik moest om kwart over 8 op Latta high school zijn! We hadden deze dag onze drama competitie. Okee, nou moet ik bekennen dat ik nou niet echt heel veel heb geoefend maar het ging best goed voor mij om in het engels gedichten voor een groep mensen voor te lezen! Er waren ongeveer 30 scholen daar en het was ene heel groot gebeuren, en heel leuk! We waren met allemaal mensen van school, gezellig gekletst en naar iedereen gekeken hoe ze het deden. Het was weer totaal iets nieuws! Heb weer nieuwe mensen leren kennen daar, dus dat was ook weer leuk! Nu heb ik nog meer vrienden!
Na de competitie, die ik trouwens niet heb gewonnen want er waren echt super goede mensen, ben ik door jennifer en jason opgehaald en zijn we naar Norman gegaan om te shoppen voor mijn feest (aankomende vrijdag) Allemaal lekker dingen gekocht en dingen om het een beetje te versieren. Na het shoppen zijn we met Tydus, jennifer,jason en Amanda gaan eten in een chinees, japans restaurant waar de kok voor je neus op zo’n plaat kookt met een hele show eraan vast! Heerlijk gegeten natuurlijk en daarna weer op naar huis... tenminste dat was de bedoeling maar we eindigden bij een vriend van jason en hebben daar ander half uur gezeten en toen zijn we naar huis gegaan!
7 december: Lekker uitgeslapen tot 12 uur, helaas weer kerk gemist... maar ik was dood moe van afgelopen week! Toen was ik wakker en een uur later kwamen jannifer en jason weer thuis van de kerk. !5 minuten later waren we weer weg... We zijn naar de Ada high school play gegaan, was een heel goed en leuk toneelstuk! “Guys and Dolls” Ik was daar met Pinky, jennifer en ik… Het was ook leuk om te kijken omdat Ethan en Matt erin speelden!
Na het toneelstuk heb ik nog even met ashley en thad gepraat die daar ook waren en hebben we ethan en matt nog even gesproken die zich weer hadden omgekleed in normale kleren.
Na het toneelstuk ben ik met jennifer, jason en pinky gaan eten bij prairy kitchen. Daarna hebben we nog wat kerstmis shopping gedaan en zijn we lekker naar huis gegaan en alle cadeautjes ingepakt!
8 december: vandaag!
School was niet heel bijzonder, gewoon gezellig! Na school kwam wendell me ophalen want anders moest ik tot 7 uur in de gym blijven zitten… Daarna ben ik begonnen met mijn blog te typen… en nu ben ik eindelijk klaar!!!

Sorry dat het weer zo’n lang verhaal is!! Hopelijk hebben jullie nu weer wat meer informatie van mijn leven hier in Amerika!!

Kus Michele

  • 10 December 2008 - 23:00

    Mies Witteveen:

    lieve michele

  • 10 December 2008 - 23:03

    Mies:

    wat eenleuk verhaal heerlijk dat je het zo naar je zin hebt,wij missen je wel hoor ik weet nu meer van je dan wanneer je in ned. bent
    dank voor het pakje van jennifer erg lief veel liefs je oma
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 10781

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: