Concert, feestje en kerstmis - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu Concert, feestje en kerstmis - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

Concert, feestje en kerstmis

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

27 December 2008 | Verenigde Staten, Ada

hay mensen!

En er is weer een maandje voorbij gegaan! De tijd gaat echt gigantisch snel hier! Nou ik ga jullie weer even op de hoogte brengen van mijn Amerikaanse leventje hier in Ada, oklahoma.
Maar nu ga ik echt alleen maar de dagen beschrijven waar leuke of interessante dingen zijn gebeurd en hopelijk is het dit keer echt wat korter!
Vrijdag 12 december: De hele week was het super koud geweest(-4 tot –8 graden) , maar deze dag was bijzonder warm(20 graden)! Deze dag was mijn feest! Ik had een heel leuk soort kerkje gehuurd, heel mooi ingericht en het leek een beetje op een trouwerij hoe het allemaal was! Het begon om half 8 en rond half 9 was iedereen er. Helaas konden er ook veel mensen niet komen, maar ondanks dat was het super gezellig! Er waren ongeveer 40 mensen gekomen en iedereen was lekker aan het dansen en we hadden ook een DJ, dus dat maakte het toch nog een beetje specialer! Wat heel leuk is hier in Amerika, is dat mensen ook echt gaan dansen! Ze hebben hier veel van die country dansen, die ik nu ondertussen wel kan dromen! Het was een hele geslaagde avond en heb heel erg genoten! Natuurlijk moet ik daar even mijn ouders voor bedanken die me hier financieel in hebben gesteund, dus daarvoor bedankt pa en ma!!
13 december: In de avond ben ik met Donnie uiteten geweest en naar de film geweest ( Twilight, again!) We kwamen ook nog vrienden van school tegen en we hadden een kleine race op een weg waar geen andere auto te vinden was, wat heel eng was natuurlijk maar wel weer een leuke ervaring om eens meegemaakt te hebben (ja wim en dol, ben wel veilig hier hoor! Had mijn riemen aan, maak je geen zorgen!)
Het was een heel gezellige avond! Hij heeft me ook terug naar huis laten rijden in zijn truck, blijft leuk! Krijg het rijden ondertussen al goed onder de knie! Natuurlijk is het hier 10 keer makkelijker om te rijden dan in Nederland omdat je hier bijna geen andere auto’s tegen komt behalve als je in het centrum van ada bent!
14 december: koekjes gebakken voor mijn koor concert de volgende dag, en had ook pepernoten gemaakt, voor de verandering een Nederlandse receptje! Het was ook 25 graden, dus een heerlijk dagje!
15 december: Mijn koor concert. Was heel leuk, iedereen had zelf gemaakte koekjes meegenomen voor de mensen die kwamen kijken en ons koor was ook met junior high dus we waren met zo’n 40-50 kinderen aan het zingen, en geloof het of niet… maar het was zo slecht nog niet! Het was leuk om iedereen in van die koor jurken te zien! Het concert was ongeveer een uur lang en toen ging iedereen weer naar huis…
16 december: In muziek hadden we een klein feestje, omdat ze ons concert hadden gehad en we hadden nog chocolade melk en koekjes over, en keken we met z’n alle de film August rush, een hele goede film over een 10 jarige jongen die muziek schrijft!
Op school was het een hele rustige dag, alle lessen waren een beetje afgelopen voordat de kerst vakantie begon… maar het 6 en het 7de uur moest ik weg omdat ik een presentatie moest geven op Homer school. Een school voor jongere kinderen, ik denk dat je het met de basis school kan vergelijken. Daar moest ik een presentatie voor een klas van 30 kinderen geven over Nederland. Hoe wij kerst en sinterklaas vieren, wat bijzondere dingen van Nederland waren, hoe de zomers en winters eruit zagen en onze taal natuurlijk! De kinderen vroegen de heletijd door hoe je dingen in het Nederlands zij, en ik moet toegeven dat ik af en toe echt even goed moest nadenken en soms wist ik het gewoon echt niet meer, dus zij ik maar gewoon een ander woord dat erop leek… slecht ik weet het!
Vrijdag 19 december: Semestertest dag… de hele dag toetsen voor elk vak! Natuurlijk is school hier te makkelijk, dus had ik voor geen 1 van geleerd en heb niet lager dan een 9 gehaald! Het was wel een zware en vermoeiende dag! Met aerobics hadden we een zware test met allemaal gewichten en kickboxen en abs…
20 december: In de middag zijn we naar sesakwa gegaan, daar was een verjaardag van een vriendin van Jennifer. Het was heel gezellig! Heb daar John leren kennen en hij zit op school in sesakwa (kreeg net een smsje dat dat een vriend van een vriend van mij op school is, dus dat is ook weer heel toevallig!)
In de avond hadden we een AFS christmas party, met alle AFS exchange studenten hadden we een etentje en met hun families. Het was heel gezellig en heerlijk gegeten want iedereen moest iets maken van hun land, dus we hadden japans, italiaans, nederlands, thais en nog een keer thais eten en dan natuurlijk de familie recepten van de Amerikanen hier! We hebben ook dirty santa gespeelt… dat is met allemaal soorten cadeaus, leuke en stomme en dan moet je cijfers trekken en als je 1 hebt mag je het eerste cadeautje uitpakken en als je 2 hebt pak je ook een cadeautje uit en dan mag je beslissen of je wilt ruilen met nummer 1 of dat je je eigen cadeautje wilt houden. En daarna ga je nog een paar keer de kring rond.
Na het spel zijn we nog naar buiten gegaan en door de buurt gereden met de auto om naar alle kerst ver lichting te kijken, wat heel leuk is omdat iedereen hier hele veel verlichting heeft! Er is ook een huis hier die allemaal verlichting heeft op muziek… dus de licht gaan aan en uit op de muziek!
Maandag 22 december: Eerst heerlijk gelezen en om 1 uur kwam Alan me ophalen en gingen we naar shawnee om te gaan shoppen voor onze kerstcadeau’s. Eerst een uurtje in de auto gezeten en lekker gekletst en toen zijn we gaan lunchen bij Red Lobster, heerlijke vis schotels! Ik kreeg ook een heerlijke vis soep! De serveerster was alleen een beetje raar, heel aardig maar ze praatte zo snel dat zelfs alan er niks van verstond, laat staan dat ik haar kon verstaan!
Daarna gingen we naar het winkelcentrum en zagen we de kerstman en je kon met de kerstman op de foto, dus had ik Alan overtuigd dat we absoluut met hem op de foto moesten! Dus nu hebben super schattige fotootjes met ons en de kerstman! We hebben al onze kerst cadeautjes gekocht en toen zijn we weer terug naar Ada gegaan en zijn we daar naar de bios gegaan, naar The Yes man, wat een hele grappige film was!
Na de film zijn we naar mijn huis gegaan en hebben we tot half 4 gekletst!
Dinsdag 23 december: In de avond ben ik met Flor aar de bios gegaan… katlin, leah en giovanna zouden ook meegaan, maar die konden opeens niet meer, maar goed het was toch nog gezellig! We zijn naar de film: The day the earth stood still, Het was een bijzondere film.. niet helemaal mijn smaak maar het was okee!
Daarna zijn we nog even wat winkels ingegaan voor de laatste kerst cadeautjes en toen zijn we bij Chili’s gaan eten en ashley was net klaas met werk en brad was nog aan het werken, dus we hadden ons eten gratis gekregen! Ja heel handig als je vrienden hebt die in een restaurant werken!
Daarna ben ik met jason nog naar vrienden van jennifer gegaan, waar jennifer al was… Ze hadden allemaal koekjes gebakken en versierd maar hadden er ene paar voor jason en mijn overgelaten, dus toen hebben we nog wat koekjes versierd en ondertussen kwamen er steeds mensen langs om gezellig te kletsen, dus dat was ook een leuke avond!
24 december: Doortje jarig, 18 jaartje en juul jarig 17 jaar!(gefeliciteerd!)
We gingen naar jennifers familie, niet ver van ons huis. Ik heb een paar keer heen en weer gereden om alles op te halen en om iedereen daar naar toe te brengen, dus weer meer auto ervaring! Het was heel gezellig en veel gegeten! We hadden allemaal spellen gespeelt en cadeautje’s uitgepakt en gewoon gezellig met iedereen gekletst. Had ook de nieuwe vriendin van Tim ontmoet en die had 2 dochters van 16 en een zoon van 18, dus dat was ook gezellig met hun! Niet veel later gingen we met een iet kleinere groep naar ons huis en daar hadden we nog meer cadeautjes uitgepakt! Ik heb een ring van jennifer en jason gekregen met daarin gegrafeerd: ada oklahoma 2008 2009 jason jennifer and michele
Super lief! Verder heb ik ook nog een manicure set gekregen, en veel make-up en een gift card en cd’s! Toen iedereen weg was hebben we kristen naar huis gebracht en hebben we champagne gekocht en heb ik met jennifer en jason geproost op kerstmis!
25 December: We moesten vroeg op (8 uur) want we gingen naar norman om met Jason’s familie kerstmis te vieren. Toen we daar kwamen hebben we eerst gekletst en heb ik jason;s familie leren kennen en toen hebben we nog meer cadeaus uitgepakt. Toen we eindelijk klaar waren met de cadeau;s wat een lange tijd duurde hebben we allemaal spellen op de WII gedaan, en we moesten super hard lachen toen we gingen boxen op de wii, iedereen was dood op van dat spel, maar het was heel grappig om te doen! Daarna hadden we even een relax momentje, iedereen ging even wat voor zichzelf doen, en ik had gelukkig mijn boek bij me, dus had ik even de tijd om verder te lezen. Om half 6 was het eten klaar en gingen we met z’n alle eerst een gebet opzeggen en toen lekker gegeten, en veel! Na het eten zijn we nog naar ene super groot huis gereden waar ze allemaal lichten op de muziek hadden aangesloten, en het zag er echt super mooi uit! Maar ik zou er niet aan moeten denken hoe hoog die energie rekening eruit gaat zien voor die mensen!
Gister: Heerlijk uitgeslapen, kamer opgeruimd en het kerstdiner in Nederland gevolgd met mijn webcam…. Hele goede uitvinding dat skype!
Daarna in de avond kwam Alan me ophalen en zijn we naar het casino gegaan, weer een nieuwe ervaring! Het was echt gigantisch druk daar! Maar ja, texas en oklahoma staan daar bekend om, omdat ze hier in de indianen reservaat zitten en die zetten allemaal de casino’s op! Dus hier in Ada alleen al hebben we 4 casino’s!
Daarna zijn we naar alan’s huis gegaan en daar waren ronnie, megan en leith ook! We hebben wat gedronken en gepoolt en toen zijn we naar de bar (Legend) gegaan. Het was heel gezellig! Het was karaoke avond, dus Alan had gezongen en we hadden veel gedanst want ze hadden een speciale dans vloer daar. Het dansen ging super goed, als ik de jongens maar liet lijden.. want als ik het zelf ging proberen ging het helemaal fout! Maar op ene begeven moment had ik het helemaal goed en zag het er echt leuk uit! Alsof we echt in een wedstrijd aan het dansen waren!
Na de kroeg zijn we weer naar Alan’s huis gegaan waar nog wat vrienden van hem waren en toen ben ik om 2 uur naar huis gebracht. Toen ik thuis kwam bedacht ik me dat de familie de volgende dag kwam, dus ging ik om half 3 nog even de afwas doen… tsja, wat kan ik zeggen, ik neem mijn huistaken heel serieus hier!
Vandaag: Om 12 uur kwam jason’s zus met haar man en haar zoontje hier en jason;s moeder. We zijn bij Polo’s gaan eten, mexicaans, en daar kwam ik Rasheed tegen want die werkt daar!
Na het eten zijn we door mainstreet gelopen en wat winkels bekeken, wat dingetjes gekocht dat we nodig hadden voor in huis en toen weer op weg naar huis. De moeder van Jason had nog een cadeautje voor iedereen en ik heb van haar ook een hele mooie ring gekregen, super lief! En ze kwam met het nieuws dat ze ging trouwen! Dus dat was ook even een feestje hier!
Rond een uurtje of haf 5 zijn ze allemaal weer weg gegaan en nu ben ik hier aan het typen voor mijn blog!
Zik ga straks naar Ronnie en Alan want die geven een feestje, dus dat gaat gezellig worden!

Nou jullie hebben nu weer een update gehad van mijn leventje!
Fijne kerstdagen(al geweest, maar ach…) en een heel gelukkig nieuw jaar!!

Dikke kus!! michele

• 03 Januari 2009 - 17:19

Michele Hulsmann:

lieve michele wat een leuk verhaal en wat heb je mij verwend met je prachtige armband gisteren bij je thuis
    wij missen je veel liefs oma

• 08 Januari 2009 - 12:35

Dol:

Weer zo'n gezellig verhaal. Volgens mij geniet jij voor meer dan 1000%. Helemaal super. Ben trots op je. xx Dol
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008