ziek, rijlessen en films - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu ziek, rijlessen en films - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

ziek, rijlessen en films

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

23 Januari 2009 | Verenigde Staten, Ada

hay mensen,

Weer wat verhalen hier van mijn Amerika avontuur!
De laatste week van mijn kerstvakantie was niet echt een heel leuk weekje… ben namelijk die hele week ziek geweest! Keelontsteking en aan de antibiotica… Moest naar de dokter dus dat is ook weer een ervaring, naar de dokter in amerika… nou ja niet echt een leuke ervaring!
2 januari: vrijdag, In de avond ben ik met Jeff naar de film geweest, geen idee meer welke film dat was want ik ga zovaak naar de film hier! Het was gezellig maar wat ik me wel kan herinneren was de film lang en heel slecht!
3 januari: zaterdag, In de avond van ik gaan bowlen met Ronnie in Lazerzone. Het was heel gezellig, lekker gekletst en de mensen die naast ons aan het bowlen waren, daar hadden we ook heel veel lol mee dus dat was een heel gezellig avondje!
5 januari: terug naar school en moest naar de administratie om mijn rooster te wijzigen. Heel gedoe en ben 3x door de intercom omgeroepen om naar het kantoor te komen, en dat een ramp als je in de klas zit omdat iedereen denkt dat je iets verkeerd hebt gedaan!
7 januari: woensdag, In de avond ben ik met Haley naar de kerk geweest en we konden daar ook eten, dus hebben we met alle kinderen van school die naar die kerk gaan gegeten en daarna hadden we een dienst, een speciale voor jongeren en die zijn wat leuker dan de zondagochtenden…
8 januari: donderdag, Eindelijk was mijn rooster gewijzigd, dus nu kon ik in plaats van aerobics naar stage craft, wat een veel leukere klas is omdat we er bijna niks doen… (okee, behalve nu, want we hebben een project dat we een toneelstuk moeten maken op klasiek muziek, nonverbaal)
9 januari: yearbook foto’s voor tennis, Helaas wist ik dit niet, dus ik kom aanzetten met een jogging broek, een gigatisch t’shirt en ik zie er niet uit! En al die andere meisjes kwamen in rokjes en nette shirts… gelukkig komt ze ook een andere dag foto’s maken, hopelijk ben ik dan wel voorberijd!
10 januari: zaterdag, Eerst heerlijk thuis gezeten, boek gelezen lekker uitgeslapen. Daarna kwamen Pinky en Gail langs en jason had soep gemaakt, dus we hadden gezellig een lunch met z’n alle. Rond een uur of 7 ben ik met Giovanna, Flor en Katlin naar de film geweest (en deze weet ik nog wel: Bride wars) Dat was heel leuk! Hard gelachen onder de film! Daarna zijn we met z’n alle naar starbucks gegaan, lekker frapocino gedronken!
11 januari: zondag, Naar de kapper geweest… haartje weer vers en kort (okee niet heel kort!)
12 januari: maandag, Moest vroeg naar school want jennifer had een vergadering om 7 uur s’ochtends… Na school ben ik naar de gym gegaan om even goed te trainen en daarna met jennifer gossip girl gekeken, zoals elke maandag avond!
13 december: In de avond hadden we een fundraiser voor de senior trip. In de avond hadden we een basketbal wedstrijd tegen Latta, onze groots vijand! Dus dat was een spannende wedstrijd, maar gelukkig hebben we gewonnen. Ik zat helemaal voorin met Jeff, giovanna en brent en we kregen allemaal borden in ons hand gedrukt die we omhoog moesten houden. Teksten met: GO PIRATES! Of IF SOMEONE WINS IT IS US! En natuurlijk keihard mee schreeuwen met de cheerleaders!
14 januari: woensdag, Mijn eerste rijles, okee niet echt rijles… eerst 2 weken theorie en in de simulator rijden, maar daarna echt rijden (in februari) Ik zat daar anderhalf uur en heb weer wat nieuwe vrienden gemaakt.
Na les (wat om half 6 was afgelopen… tsja moest dus tot half 6 op school zitten!) ging in met Jason naar Appelbee’s waar jennifer al was omdat Heather jarig was dus hadden we daar een etentje! Was heel gezellig en lekker gegeten!
15 januari: donderdag, Giovanna was jarig ze werd 18, dus ben na school (nadat we eerst aan onze solo hadden gewerkt voor muziek) gingen we naar haar huis en hebben we taart gegeten en cadeautjes gedaan. Daarna ben ik met Jeff en Giovanna uiteten geweest.
16 januari: vrijdag, weer tot half 6 op school gezeten voor rijles en daarna ben ik even thuis geweest en rond 9 uur kwamen Ronnie, Alan en Leith me ophalen en hebben we bij Polo’s gegeten en daarna zijn we naar hun huis gegaan en hebben we gepoold.
17 januari: zaterdag, Om 6 uur ben ik naar de film geweest met Giovanna, nog voor haar verjaardag en zijn we naar Paul Blart Mall cop geweest, super geestige film! Na de film zijn we gaan eten bij Chili’s waar Ashley werkt, dus hebben we met z’n drietjes wat gaan eten en gekletst. Daarna zijn we nog wat gaan shoppen en bij starbucks koffie gedronken.
18 januari: zondag, eerst de hele dag lekker thuis gezeten, door de buurt gewandeld en gefietst. Om 7 uur had ik met Giovanna, Jeff en Rasheed afgesproken bij Appelbee’s om met z’n viertjes gezellig te gaan eten. Dus dat hebben we ook gedaan en het was heel gezellig! We hebben heel hard gelachen om van alles en nog wat! Daarna zijn we met z’n alle naar het park gegaan en hebben we op een klimrek gezeten voor en tijd en allemaal gekke foto’s met mijn camera gemaakt. Op de terug weg gingen we nog even langs lazerzone om darell gedag te zeggen en daarna hebben we nog een uur buiten gekletst met iedereen en darell had hele interessante verhalen over zijn stam en de pawauws die ze hebben om de spirits te vereren en over allerlei dansen die ze opvoeren bij een kampvuur en als ze het binnenkort weer hadden dan neemt hij me mee naar een pawauw!
19 januari: maandag, Martin Luther King Jr Day.. door deze dag hadden we vrij van school dus dat was wel heel relaxed! Eerst heb ik aan mijn research paper voor engels gewerkt (over genetic engineering) en daarna ben ik naar mainstreet gefiets en heb ik wat geshopt. Ik was erg tevreden dat ik de weg terug kon vinden… want geloof me dat is niet makkelijk hier! Om 6 uur ben ik weer naar de film geweest ( ja je leest het goed, weer naar de film!) met Brent, Darell, Giovanna, Josh en Jeff, naar bloody valentine, niet echt mijn film… maar blijkbaar vond iedereen het heel leuk om mijn reactie te zien als iemand op een brute manier werd vermoord, iedereen lag dubbel en ik had mijn ogen verscholen achter mijn handen….
20 januari: dinsdag, Had mijn powerpoint presentatie voor geschiedenis deze dag over de Fashion uit 1920. Moet zeggen dat het beter kon dan dat het ging… het is namelijk niet makkelijk om een hele verhaal te houden in het engels voor 20 mensen!
We hadden ook Obama gezien in de Student center. Ze hadden allemaal stoelen neergezet en hadden ook een groot scherm opgehangen, op dat scherm hadden we het eerste deel gezien en daarna stopte het scherm er opeens mee dus hebben we het daarna verder op de tv gevolgd.
21 januari: woensdag, na school extra les gekregen voor mijn muziek solo vor volgende maand competitie en tot half 6 op school gezeten voor rijles en deze dag zijn we begonnen met de simulator. Wat een hele leuke ervaring is omdat het net is alsof je echt rijd! Ik heb alleen wel een paar mensen aangereden, maar wat wil je als die opeens voor je auto springen?! En natuurlijk gaat dat van mijn punten af omdat je ze voorrang moest geven omdat het een school terrein is…! Tsja, dat had ik niet gezien, oepsie!
Vandaag: Eigenlijk een vrij rustige en saaie dag… Na school in de student center gewacht en pingpong gespeelt met louis en Rasheed voordat drivers ed begon. Vandaag weer in de simulator gereden, en nu ging het een stuk beter! Dit was mijn laatste les voordat ik echt begin te rijden, dus laten we alsjeblieft hopen dat ik nu wel goed oplet! Na drivers ed ben ik met giovanna naar haar huis gegaan omdat jennifer en jason beide aan het werken waren tot 8 uur dus konden ze me niet ophalen. Dus heb ik bij giovanna gezeten, eerst gekletst en daarna karaoke gezongen wat heel leuk was aangezien ik bijna geen 1 lied kende en gewoon een beetje van alles zat te zingen wat zij heel grappig vond en omdat zij af en toe heel raar kan lachen, lag ik ook helemaal dubbel dus dat was ook weer een gezellige avond! Toen hadden we nog even eten gemaakt, heerlijk vis gegeten en niet veel later kwam jason me ophalen om naar huis te gaan. Dit keer besloot ik om even lekker een avond thuis te blijven en een filmpje te kijken en heerlijk vroeg naar bed te gaan… nou ja dat vroeg kan ik nu wel weer schappen want ik ben weer veel te lang bezig met dit typen en ben ondertussen ook een film aan het kijken en het is nu alweer bijna 11 uur!

Nou allemaal, hopelijk gaat het daar in het nederlandje ook goed en is het ondertussen alweer een beetje warmer en iets zonniger… Om jullie een beetje jaloers te maken, hier is het elke dag heerlijk weer, zon met strak blauwe lucht!!

Dikke kus michele!

  • 24 Januari 2009 - 12:55

    Wim:

    Nou, dat is weer een heel verhaal. Begrijpt iedereen nog wie wie is??
    En ga je nu wel eens naar de bios of heb ik dat verkeerd?
    kusjes Daddy

  • 24 Januari 2009 - 19:04

    Michele:

    Haha tsja misschien een beetje moeilijk voor jullie alemaal om te onthouden wie wie is, maar als ik dat elke keer moet gaan uitleggen dan moeten jullie nog meer lezen!
    Maar ja, als ik het over de film heb, dan gaan we naar de bios!
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 10782

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: