eerste dagen in Amerika! - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu eerste dagen in Amerika! - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

eerste dagen in Amerika!

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

18 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Ada

Houdi mensen(op z'n Texas),

Leuk dat jullie op mijn site komen kijken hoe het met me gaat! Ik zit op dit moment dat ik dit nu typ n de bus naar Dallas! Nou zit nu dus officieel in AMERIKA! Jeah!
Afscheid genomen van iedereen die de avond daarvoor was gekomen, was heel gezellig. Voor de mensen die nog langs zijn gekomen, bedankt voor het leuke afscheid! Nou ja, en dan vannochtend afscheis van ma, pa en broertjes, gelukkig kon ik ze met een glimlach gedag zeggen, in tegen stelling van mijn mede reizigers die drie kwartier met een rood gezicht hebben rondgelopen!
De vliegreis was redelijk, goede vlucht.. daar niet van maar had heel gezellig gezeldschap… ja je kan het al raden, zat naast een hele dikke amerikaan die stonk en de heletijd zijn neus ophaalde, daarbij nam hij ook nog eens de ene helft van mijn stoel in! Nou daar was ik niet van plan de heletijd naast te gaan zitten dus ben ik naast een reisgenootje van mij gaan zitten, Richard, waar toevallig een stoel vrij was. We hebben gezellig gekletst en heb allemaal verhalen verteld over het ow zo gezellig bussum! Nou dat was dus wel prima gegaan verder. We hebben lang moeten wachten voor we onze tassen konden ophalen, dat was wat minder maar heb toen een tijd met een jongen gepraat die daar werkte en die vertelde wat over de omgeving en over hoe het was. Hij was zelf ook in amsterdam geweest dus we hadden nog veel gesprekstof ook!

Zoals ik net al zei, ik zit nu in de bus. Nu denken jullie waarschijnlijk: kijk dan naar buiten want je bent nu in amerika! Nou ik kan je vertellen, het is nu donker en je ziet niks en iedereen slaapt dus kan met niemand praten. Het is nu ondertussen kwart voor 4 snachts bij jullie, en hier pas kwart voor 9 s’avonds. Ik ga daarbij ook dood van de honger want het enige wat ik heb gegeten was een broodje om 2uur!
Voor het donker werd was het natuurlijk licht en toen heb ik wel wat gezien van het bruisende amerika! Nou wat me opviel toen we van het vliegveld naar een hotel werden gebracht dat het gras langs de wegen gemaait is, en allemaal zo netjes dat het zelfs mij opviel! Nog een ding dat me verbaasde is dat alle auto;s hier allemaal super erg glimmen, geen viesje te bekennen! En natuurlijk alle mc donalds, burgerkings, KFC, taco bell en nog veel meer troep. Echt niet te geloven dat er zoveel van is. Je hoort het van iedereen maar ik dacht niet dat het zo erg was.
Wat ook wel grappig is, is dat onze bus chauffeur echt met een accent praat, gelukkig nog net te verstaan want ik heb even een tijdje met hem gepraat, want hij is de enige die wakker is!

Nou mensen ik ben benieuwd wat me morgen allemaal te verwachten staat. Ik zit nu in de bus met mensen uit: hong kong, portugal, spanje, equador, hongarije, nieuw zeeland en nog veel meer!

Hele dikke amerikaanse zoen,
Mieps!

Houdi people!

Zit nu in mijn hotel kamer. Vandaag was zeer vermoeiend, we moesten om 7 uur opstaan en om 8 uur bij het ontbijt zitten! Ik sliep met 4 andere meiden op de kamer, 1 uit Noorwegen, 1 uit slowakije en 2 uit thailand, hele aardige meisjes! Vandaag hadden we oriëntatie dag, vanaf 9 uur tot 5 uur. Ze hebben alleen maar gepraat en het was best saai! We hadden om 12 uur een hele uitgebreide lunch hier in het hotel en het zag er allemaal heel chique uit! Nu heb ik lekker mijn eigen hotelsuite!
Kus m

Hello hello,

Nou ik zit nu lekker in mijn huisje, helemaal uitgepakt en alles! Ik heb echt een super leuke kamer, beetje indiaans ingericht en we hebben een zwembad en 2 super super super schattige hondjes, clover en kalel! Ik heb alweer veel gedaan maar ik ga het niet allemaal heel uitgebreid vertellen want dan ga ik jullie een beetje vervelen! Nou ik heb al veel familie leden ontmoet van Jennifer (mijn host Mam) in de kerk, ja ja ben vannochtend naar de kerk geweest. Ik heb zo gelachen want we moesten allemaal liedjes zingen, waar ik er natuurlijk geen 1 van kende, maar die man die door de microfoon zong die kon echt niet zingen, zo vals als een kraai ( okee ik lieg, nog valser!) Maar er was een heel verhaal over de goede weg vinden, nou ik viel half in slaap want we moesten 2 uur lang luisteren! Daarna zijn we langs een vriend van jennifer gegaan want daar mocht ik even naar huis bellen, en die man was echt super aardig, vroeg veel maar het was leuk om het allemaal te vertellen! Nadat we bij die man waren geweest zijn we gaan lunchen met jennifers tante en haar neef, was ook heel gezellig. Het was echt een greece (van de film) restaurant.
Gisteravond was ook heel gezellig! We hadden nog even geshopt wat dingen voor school gekocht en langs school gereden. Jeee ik krijg echt een grote school! Ze hebben meer dan 9 gebouwen en allemaal sportvelden! Toen we weer thuis waren hebben we een film gekeken en was er een vriendin van jennifer langs gekomen. Het was echt zo’n gezellige dikke negerin en we hebben ons doodgelachen om de films die we hebben gezien en Pink (die vriendin) bleef ook slapen dus dat was heel gezellig.
Het spijt me dat is zo kortaf ben maar ik wil niet te lang achter internet zitten omdat ik hier nog veel te beleven heb!

Jullie krijgen snel weer iets te horen want morgen is mijn eerste schooldag!! Woehoe, spannend!

Kus m

  • 19 Augustus 2008 - 19:00

    Jeroen Hulsmann:

    Lieve Schattie,

    Via Jeroen je faceboek gelezen. Helemaal super allemaal. Waaaaaaaat kan ik daar van genieten.Wat een prachtig hotel in Dallas en nu je kamer in Ada...helemaal super. Straks even bellen? Dikste zoen Dol

  • 19 Augustus 2008 - 19:08

    Daddy:

    Hay lieve dochter,
    We zijn zo benieuwd naar je eerste schoolverhalen. Het klinkt allemaal super!We zullen veel reacties zien denk ik...
    dikke zoen

  • 20 Augustus 2008 - 21:53

    Jeannette:

    Hee nichtje,

    wat heb je al veel te vertellen in zo'n korte tijd.
    het ziet er naar uit dat het een geweldige tijd voor je gaat worden. de foto's zage er ook al leuk uit.
    hou je goed en veel plezier met je Amerika avontuur.
    we blijven op de hoogte.
    liefs,
    jeannette en familie

  • 21 Augustus 2008 - 17:06

    Wim:

    Hoi Schat,
    Gefeliciteerd met Jennifer!
    Maak er een leuke dag van. Wij hebben ook een cadeautje gestuurd. Dat zal ze je wel vertellen..
    Geniet en we spreken elkaar...
    dikke zoen
    Daddy

  • 21 Augustus 2008 - 21:51

    Nikki :

    Hye miep!
    Hoop dat alles goed gaat daar? Hier goed! Mis je! Xx
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 10787

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: