eerste dagen school! - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu eerste dagen school! - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

eerste dagen school!

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

21 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Ada

Well hello again!

Nou jullie zijn vast heel benieuwd hoe mijn eerste dag en school zijn verlopen! Nou ik kan je vertellen echt helemaal super!
Okee maandag: Ik moest er vroeg zijn omdat ik nog wat dingen moest regelen en even rondsnuffelen in mijn nieuwe schooltje waar mijn klaslokalen zitten. Dus ik moest rond kwart over 6 opstaan, ja ja begin al een vroeg vogeltje te worden hier! Ik moest langs de kantine om mijn vingerafdruk te laten scannen voor lunch, ja het is hier wel modern! Ik moest ook langs de afdelingsleider en had gelijk ook wat leraren ontmoet. We hebben mijn rooster opgesteld dat als volgt is:
1ste uur: engels 3 (Amerikaanse literatuur)
2de uur: Psychologie
3de uur: U.S. Geschiedenis
4de uur: drama
lunch
5de uur: zangles (in een koor!)
6de uur: Spaans
7de uur: Tennis

Dit rooster heb ik tot kerst, elke dag hetzelfde!
Nou de eerste uren kreeg ik al allemaal boeken, en nou begrijp ik waarom ze allemaal kluisjes hebben en geen tassen want die boeken zijn werkelijk niet te tillen! Voor engels alleen al kreeg ik 5 boeken! En dan zijn het niet gewoon normale boeken maar boeken die nog dikker zijn dan een encyclopedie!
Ik moest de eerste dag echt zoeken waar ik heen moest maar gelukkig kon ik het wel vingen met hulp van allemaal mensen, ben gewoon tegen iedereen aan gaan praten en vragen waar ik moest zijn en iedereen bracht me helemaal tot aan mijn klas lokaal! De mensen hier zijn echt heel behulpzaam. Nou tot zover was mijn eerste school dag. Ik werd nog dor jennifer opgehaald die te laat was dus ben ik met een groep jongens gaan tafeltennissen in de aula, wat ik tot nu toe elke dag heb gedaan omdat het super gezellig is. Veel van die groep jongens zitten bij mij in het tennis team en andere zitten in track of lifting team.
In de avond hebben we een ijsje gehaald met Jennifer en John, een vriend van haar, en dat was echt heerlijk en heel gezellig!

Dinsdag:
Alles ging goed tot er door de intercom mijn naam werd geroepen dat ik naar de afdelingsleider moest komen… heel genant omdat ik niet wist waar het was en voor de klas stond en vroeg aan de leraar waar dat was… Wat wel heel grappig was is dat iedereen hier mijn achternaam niet kan zeggen, het komt er een beetje vaag uit! Ik moest daar allen naar toe omdat mijn rooster niet goed was ofzo.. dus moest ik het veranderen en ik heb daar 20 minuten gezeten en we hebben uiteindelijk niks veranderd, erg fijn dus!

Woensdag:
Okee het was een goede dag maar er waren zoveel domme dingen gebeurd! Okee, eerst toen ik in de les kwam bij engels kreeg ik een opmerking dat ik me niet had gehouden aan de dress code…. Ja dames en heren ze hebben een dress code op school van te veel regels! Okee wat was er nou aan de hand, mijn shirt was te kort… vraag me niet waarom omdat hij gewoon over mijn broek kwam, maar hij was te kort! 3 de uur, ik was mijn sleutels van mijn kluisje(huis en gym) kwijt dus kon mijn boeken niet pakken want die zaten allemaal in mijn kluisje! Gelukkig waren ze door iemand bij de gevonden voorwerpen gebracht dus had ik ze hetzelfde uur weer terug maar het heeft me veel stress gekost! 7de uur, we hadden ons opgekleed na tennis training en ik had mijn ringen in de kleedkamer laten liggen, en ze zaten al op slot toen ik erachter kwam, nou nog meer stress dus want de ring die ik van mijn oma heb gekregen zat daar bij en die wil ik echt niet kwijt! Nou ik heb al het mogelijke geprobeerd om ze terug te krijgen, uiteindelijk heeft de vrouw van mijn coach (die ook op school werkt) ze voor me gevonden en terug gegeven. Gelukkig moest ik die dag toch tot 5 uur op school zitten want ik moest mijn pysicals halen, dat is een goedkeuring van de sprot arts dat ik mag tennissen. Maar het zat me niet mee want daar moest ik ander half uur wachten! Gelukkig was Jennifer er toen wel al. Okee dus dat was mijn rampdag! Gelukkig hadden we een rustig avondje en hebben we gossip girl gekeken waar jennifer helemaal verslaafd aan is!

Donderdag:
Heerlijk dagje! Alles is goed gegaan, mijn ringen niet vergeten, sleutels niet verloren, had de goede kleren aan en heb al 2(A+) tienen voor Psychologie gehaald en een 8(B) voor engels. Bij engels kwam er iemand praten die een afstammeling is van de native Americans en ze had allemaal leuke verhalen en ze had hele rare kleren aan! Maar het was echt een leuke les! Met zangles kregen we echt te moeilijke nummers die we moeten leren, okee het is dus niet wat jullie denken van die nummers die je op de radio hoort, nee ik zit in een koor en ik denk dat je dan meer aan opera moet denken qua muziek! Het is niet echt mijn ding, hoewel ik het wel leuk vind hoor daar niet van, maar er zitten hele leuke mensen in die klas dus daarom heb ik heb gehouden.
Ow ik vergeet jullie helemaal te vertellen over de kantine. Ik heb tot nu toe elke dag bij iemand anders gezeten met lunch, iedereen vraagt de heletijd of ik bij hun kon zitten dus ik wissel het een beetje af! Maar het eten dat je daar krijgt is niet te eten! Getverderrie wat is dat vies! Tot nu toe heb ik alleen maar sla naar binnen gekregen want dat andere durfde ik niet eens aan te raken, het zag er zo chemisch uit! Je kan ook allemaal hamburgers en friet krijgen, maar daar ben ik niet zo van… dus dat is ook niet echt jammie!

Nou nu is het dus donderdag en morgen weekend, misschien gaan we morgen na school naar houston omdat Jennifer vandaag jarig is of we gaan volgend weekend. Maar we gaan in ieder geval 6 september naar Dallas vooreen concert van Maroon 5!

Nou mensen ik ga jullie niet verder vervelen met al mijn verhalen! Jullie ook fijn weekend en hoop dat ik binnenkort iets van jullie daar uit het nederlandje hoor!

Kus Michele

p.s. het weer is hier echt heerlijk, beetje warm voor tennis, maar verder ben ik helemaal aan het genieten hier!

  • 22 Augustus 2008 - 06:25

    Wim:

    Lieve schat,
    Wat klinkt dat allemaal super! Je hebt dus al even de nodige stress gehad, maar daar sla je je gewoon goed dorrheen. Heel goed dat je met zo veel mensen aan het kletsen bent. Ga zo door... We spreken je snel weer. Zoenen van Daddy

  • 22 Augustus 2008 - 12:04

    Lotte:

    Hooi Mieps!!
    Wat veel gebeurd al zeg! Zo gek dat je zover weg zit... Leuk dat alle mensen zo aardig zijn. En dat je daar lekker weer hebt! Hier echt alleen maar regen. (nu ook) Feliciteer Jennifer maar;) En ik spreek je snel weer! Maybe een keertje skypen:D
    Dikke zoenen

  • 22 Augustus 2008 - 15:59

    Oma:

    wat ben ik trots op je,,dat je dit helemaal uitzoekt en er zo van geniet goed dat je de ring terug hebt, doe maar niet meer aan naar school, liefs je oma

  • 23 Augustus 2008 - 19:28

    Dolores:

    Lieve Schattie,

    Wat een super verhaal!
    Ben zelfs een beetje jaloers. Nogmaals geniet voor 1000% want die 11 maanden vliegen zo voorbij.
    Dikke zoen Dol

  • 24 Augustus 2008 - 17:20

    Stico :

    Respect ;)

  • 26 Augustus 2008 - 09:46

    Wim:

    Hallo schat,
    Al weer een paar dagen geleden.. Gaat het goed allemaal? Warm hè, daar. Ik zag zo'n 37%. Succes, kusje Daddy

  • 01 September 2008 - 20:02

    Lisa:

    Mipsyy:)

    Holycrappy man wat klinkt het cool wat je allemaal beleefd daar!! En dat je dat allemaal maar zo makkelijk doet, die contacten maken en op mensen afstappen..ben wel beetje jaloers dat je dat kan! Ik zit over minder dan 40 uur in het vliegtuig naar Florence maar vind het echt doodeng!! Gelukkig breng paps me en blijft hij 3 daagjes!
    Lieve schat geniet ervan en kijk nu al uit naar je volgende bericht!!

    Heeeeeeeeeele dikke kus van je (ex)buurmeisje

    PS: lisadevries.waarbenjij.nu:)
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 10789

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: