de tweede week - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu de tweede week - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

de tweede week

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

31 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Ada


Hay hay,

Nou ik heb deze week heel veel mee genaakt, dus hou je vast!
Vrijdag 22-8-08: School was okee, ik had 2 toetsen, één van drama en één van Spaans, voor beide heb ik een tien (A+) gehaald. Ja het leven is hier echt heerlijk… als we het zo makkelijk hadden in Nederland, nou dan weet ik wel dat ik universiteit had gedaan!
Na school ben naar huis gegaan, gewoon even uitgerust en met de hondjes buiten gespeelt. Toen jennifer thuis was hebben we even gekletst en toen kwam Robin me ophalen, we gingen in een Lodge eten samen met Giovanna, Jeff, Robin en ik. Het is ene soort club waar je lid avn moet zijn wil je daar eten, maar mensen die lid zijn mogen ook gasten mee nemen en Robin en Jeff zijn lid. Maar het was heel gezellig en halverwege het eten kwam er een country band optreden en gingen er mensen dansen, en dat was heel leuk om te zien!
Daarna zijn we gaan bowlen met Nicolas, Francios, Nied, Chanamon, Jenifer, Jeff, Robin, Giovanna en ik. Het was echt heel gezellig! Wat alleen wel raar was, was dat we een bandje opkregen met “Under 21 no alcohol” nou ja, dat was wel even jammer… Maar we hebben het super gezellig gehad, want het was een soort rockin bowling, dus er was een dj en discolampen waren aan. Het was ene latertje voor hier want we waren pas om 2 uur thuis en normaal gaat iedereen hier om 12 naar huis.
Zaterdag: Eerst zijn jen en ik even naar walmart geweest, wat de grootste supermarkt ever is! Je kan er werkelijk alles krijgen, van kleren tot eten tot kapper tot speelgoed en telefoons, nou ja gewoon alles! Daarna kregen we een telefoontje van Tammie (mijn liaizan) en die belde om te zeggen dat ze een nieuw huis hadden gevonden voor Nicolas en Francios. Die waren namelijk niet tevreden met hun plaatsing, en ik snap heel goed waarom. Ik ging daar dus meteen heen met Jennifer om die jongens op te halen…ook al hadden die jongens zelf nog geen flauw idee dat ze werden verplaatst, dus wij kwamen daar echt zo aan van: “jongens pak jullie spullen we gaan hier weg” Nou je moest het gezicht van Nicolas eens zien, big smile! Nou k kwam daar dus in het huis, getverderrie! Het stonk, het was vies, overal liepen dieren in het huis, het plafond in de kamer van nicolas en francios viel uit elkaar en er was een lekkage die met een handdoek werd opgehouden… nou geloof me, echt ik heb nog nooit zo’n smerig huis gezien (zelfs jeroen’s studenten huis uit Amsterdam was er schoon bij!(hehe, sorry broertje)) Nou ja dus die jongens hebben we verplaatst en die gast ouders waren echt super boos en nicolas probeerde ze ene hand te geven en e bedanken zegt die vrouw echt zo van: Yeah, thank you for nothing! Nou echt te brutaal voor woorden!
Nou toen we die jongens naar hun andere huis hadden gebracht (waar ze het trouwens nu super hebben) zijn we naar een verjaardag geweest van een 1 jarige. Was heel gezellig en echt zo’n Amerikaanse verjaardag! Als een kind hier 1 jaar word is er een soort traditie dat ze een eigen taart krijgen voor hun neus en er alles mee mogen doen… nou je begrijpt al wel wat er dan allemaal gebeurd! Ze ging er met 2 handen vol in, taart overal op de grond, in haar haar, overal op haar gezicht, nou het was echt te grappig om naar te kijken. We hebben daar ook nog gegeten en die vriendinnen van jennifer hadden me ook voor een keer uitgenodigd om naar het meer te gaan en daar op de jetski’s te rijden (of noem je het varen.. hmm geen idee!)
Die avond waren we om half 9 thuis en hebben we lekker op de bank een filmpje gekeken!
Zondag: In de ochtend naar de kerk geweest, was eigenlijk best wel saai, maar het was gelukkig maar een uurtje! Daarna zijn we gaan eten in een te groot buffet restaurant, mijn god wat ze hier wel niet allemaal eten in de middag! Grote lappen vlees van de gril, taarten, gefrituurde dingen… nou ik heb lekker een salade opgeschept, want mij zie je geen biefstuk om 12 uur eten, jeck! Ik heb daar wel nog een aantal familie leden van jennifer ontmoet, dus dat was ook heel leuk! Na het eten zijn we naar de Turner Waterfalls geweest, wat echt super vet was! We zijn ook onder de watervallen door gezwommen en ze hadden ook een meertje waar ze duikplanken en glijbanen hadden neergezet. Ik was daar met Jennifer en Gail, maar Gail wilde helaas niet zwemmen, dus hebben jen en ik ons wel vermaakt!
Toen we weer terug waren hebben we gewoon gekookt en lekker op de bank uitgerust.
Maandag… Okee voor het eerst met de bus geweest naar school, mijn god wat was dat een ramp! De bus zit vol met schreeuwende kleine kinderen en die buschauffeur rijdt als een gek! Nou ja deze hele week ben ik dus met de bus gegaan wat echt een totale ramp is omdat ik elke keer bijna te laat ben als ik uit school kom..
Die avond zijn we bij Heather en Cristel gaan eten, was heel gezellig maar we moesten helaas wel vroeg weg omdat we naar een sinior meeting moesten om 8 uur, wat uiteindelijk allemaal maar over colleges ging dus daar had ik niks aan. Na 5 minuten zijn jen en ik naar buiten geglipt omdat het te saai was!
Dindag: Niet veel gebeurd alleen een meeting het 4 de uur voor alle highschool kinderen, voor de presidents verkiezingen (niet de echte maar voor de student council) Het was wel grappig, want het was echt zoals in een film dat kinderen zich moeten presenteren en waarom kinderen op hun moeten stemmen. Overal in de school hangen ook posters met stem op bla bla and get bla bla (okee nou niet letterlijk dat, maar jullie snappen wel wat ik bedoel!)
Die dag is ook mijn rooster veranderd, en ja dames en heren ik ben weer tig keer door de intercom gevraagd om naar de directeur te komen! Mijn spaans klas zat blijkbaar te vol dus daar ben ik uitgegooit en toen hebben ze me in homatic’s gezet, had geen idee wat het was maar ze zeiden dat je daar kleren maakte en leerde koken, dus ik had zoiets van okee, dat kan nog wel leuk worden!
Woensdag: Okee dat homatic’s was 1 grote fout, het was echt verschikkelijk saai dus en meteen naar de directeur gegaan om het te veranderen.. ja, dit keer uit mezelf en niet via de intercom, en nu heb ik aerobics. Ik heb dus heel sportief bezig hier, eerst aerobics dan tennis en dan naar de Gym.
Ik had ook de schoolfoto die dag gelukkig voor dat ik een sport had, anders stond ik met een knal rood hoofd op de foto!) Maar omdat wij siniors zijn moesten we zo’n rare jurk aan en waren er haarstilisten om je haar goed te doen. Maar het was echt leuk om te zien, al die jongens in pak en die meisjes in die jurken! Er werden echt iets van 15 foto’s van je gemaakt voor ze eindelijk zeiden dat je mocht gaan! Nou toen ik klaar was met mijn foto ging ik terug naar psychologie en ik met mijn domme hoofd heb natuurlijk niet door dat het een volgend uur is en ga gewoon heel droog in die klas zitten zegt mr. Simpson opeens:” Michele, don’t you have to be somewhere else?!” Nou ik schaamde me natuurlijk helemaal dood omdat ik daar met allemaal mensen zat die ik niet kende…!Nou ja dat was dus ook weer een schaamte momentje…
Donderdag: Na school ben ik met Guannah (een jongen uit mijn drama groep) naar de gym gegaan en zijn we gaan basketballen. Het was heel gezellig en daarna zijn we nog een ijsje gaan eten bij Braun’s en kwamen we nog wat mensen tegen van school. Toen ad hij me nog naar huis gebracht en toen ik thuis was belde heather om te vragen of Jen en ik zin hadden om bij Appelbee’s te gaan eten. Dus wij een half uur later naar appelbee’s en hebben daar met heather en Cristel wat gegeten en daarna hebben we met al het speelgoed gespeelt in Walmart. Okee, het klinkt best dom, maar we hebben ons echt prima vermaakt daar!
Eigenlijk had ik die dag moeten leren, want ik had vrijdag 3 toetsen… maar na 5 minuten te hebben geleerd in bed om 11 uur had ik geen zin meer, maar die toetsen heb ik allemaal goed gemaakt.. okee niet allemaal want engels was echt een totale ramp! Dat ging over verhalen die in oud engels zijn geschreven.. tsja hoe moet ik dat kunnen begrijpen als zelfs de kinderen die hier al hun hele leven wonen het niet eens begrijpen!
Vrijdag had ik in de pauze een drama meeting voor alle siniors, want die mogen elk jaar bepalen wat het drama shirt word (wat erop gedrukt word) dus dat was wel leuk om wat dingen te verzinnen, maar we zijn er nog niet helemaal uit… Die dag hadden we ook een drama workshop wat heel leuk was. Het waren 2 oud leerlingen van Byng die nu in de musical wereld zitten, en 1 van die jongens heeft tegen mijn lerares gezegd dat hij het super leuk zou vinden om mij in een grote rol te zien spelen in de musical van school vanwege mijn accent… Okee, klinkt hele raar maar iedereen denkt dat ik uit Engeland kom, omdat ik een brits accent heb… hmmm…!
Nou die avond ben ik met Flor naar de film geweest, naar The house Bunny. Echt ene te grappige film! We kwamen ook nicolas en Francios tegen dus daar heb ik ook nog een tijdje mee gekletst, zij gingen ook naar een film. Na de film had Jennifer ons opgehaald en ging ze me laten zien waar al de jongeren hangen, maar ze vond dat we ons als de jongeren moesten gedragen dus keihard de muziek aan, ramen open en over de Main road rijden en het was echt heel grappig want al die jongens en meisje hangen uit hun raam en zitten een beetje met elkaar te flirten en iedereen zit op te scheppen over wat voor auto ze hebben. Nou ik moet zeggen dat zal je niet zo snel in nederland te zien krijgen!
Zaterdag: Gister ben ik de hele dag met Giovanna geweest, wat heel gezellig was. We hebben op de Quats gereden, want Robin en Jeff hebben 2 quats waar we op mochten rijden. Daarna zijn we naar het zwembad gegaan en hebben we een soort bal spel gedaan, wat echt te grappig was en Jeff en ik hebben natuurlijk gewonnen! Na het zwembad zijn we gaan lunchen bij Mazio’s en toen hebben we bij Giovanna een film gaan kijken en toen rond half 12 ben ik naar huis gebracht door Robin.
Jennifer kwam vannochtend om 9 uur sóchtends aan, ze had ene reunie van haar highschool gehad. Het scheen erg gezellig te zijn geweest!
Nou dat was mijn week ongeveer!
Een paar weten dingetjes:
Rebecca uit mijn klas (is 16!) en is zwanger en heeft een vriend van 29! Op jonge leeftijd zwanger zijn schijnt hier redelijk vaak voor te komen… Nou ik was echt verbaast!
Ik heb een nieuwe telefoon en as je mijn nummer wilt moet je het maar even vragen, en vergeet er niet 001 voor te draaien!
Nou ik ga er vandoor, en sorry voor het lange verhaal… kon helaas niet korter!!

Kus michele

  • 31 Augustus 2008 - 20:13

    Wim:

    Nou schat, dat is weer een heel verhaal. We hadden het grotendeels al door de telefoon gehoord, maar als je het nog eens leest allemaal dan is het nog leuker. Tot het volgende avontuur!!!
    kus Daddy

  • 31 Augustus 2008 - 20:15

    Dolores:

    Lieve schattie,
    helemaal super wat jij allemaal meemaakt. Het lijkt wel één groot feest. Je overtreft mijn Cambridge avontuur van -tig jaar geleden. Nogmaal bedankt voor je lieve brief. Love you,
    Mams
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 10791

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: