concert en rare schooldagen - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu concert en rare schooldagen - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

concert en rare schooldagen

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

07 September 2008 | Verenigde Staten, Ada

Hay hay,

Nou er zijn weer leuke dingen gebeurd deze week!
Maandag: Het was laborday dus we hadden een vrije dag van school. Ik ben met Alen, jennifer, mady en cristel naar een meer in Dallas geweest, wat super gezellig was. Ik heb een hele tijd met alen gepraat over wat er allemaal in Ada te doen is en wat hij allemaal doet in de weekends. Nadat we bij het meer waren geweest zijn we bij een soort chinees restaurantje geweest, waar we een hele show kregen van de kok. Heerlijk gegeten!
Dinsdag: Gewoon school, niet heel veel bijzonders gebeurd. Susan kwam me ophalen en heeft me voorgesteld aan de hele elementery school. Ze heeft daar gewerkt en kent iedereen daar. Misschien ga ik daar na school vrijwilligerswerk doen en op kleine kinderen passen.
Woensdag: School was niet ecth bijzonder, gewoon normaal zoals elke dag. Na school ben ik naar de Chicksaw Nation wellness center geweest, wat heel slopend was. Op school had ik aerobics en tennis gehad en in de gym ben ik gaan zwemmen, in de sauna geweest, cardio en nog een aerobicsles in de gym gevolgt. Daarna heb ik met Jennifer nog even boodschappen gedaan om voor het eerst eens thuis te gaan eten!
Donderdag:eerste 2 uur gingen goed, maar in het derde uur na 10 minuten werd er door de directeur opgeroepen: All the teachers listen very carefully, we have a code black, shot all the door’s and lights. This is not a drill, I repeat this is not a drill!
We hadden code black, dat betekend dat er een verdacht persoon in het gebouw is. We moesten allemaal op de grond zitten, uit het zicht van de ramen en deuren tegen de muur met de lichten uit. We mochten niks zeggen en moesten doen alsof het lokaal leeg was. Het was best eng, sommige meisjes waren aan het huilen en zelfs de leraren waren bang. Niemand wist wat er aan de hand was. We moesten 20 minuten lang ons mond dicht houden en op de grond zitten. Na die 20 minuten werd er omgeroepen dat we code white hadden en dat betekend dat we niet op de gang mochten, de deuren nog steeds op slot moesten zijn maar dat ze gewoon les konden geven. We weten tot nu toe nog niet precies wat er was!
In de avond van ik met Jennifer naar een bejaarden tehuis gegaan waar ze een soort van veiling hadden om geld op te halen voor hun uitstapjes en daar hebben we ook gegeten, een native american meal, heerlijk! Gail, Heather en Cristel waren daar ook en na het eten zijn Heather, Cristel, Jennifer en ik naar de fair geweest. Dat is een soort van kermis en een show van allemaal dieren (paarden, geiten, kippen, konijnen, honden, koeien en nog veel meer!) Het was heel gezellig en er was een soort loterij, en ik had gewonnen! Ik heb oorbellen gewonnen van een juwelier. Daarna zijn we in een heel eng ding geweest maar was wel heel leuk!
Vrijdag: Ik kom op school en we moeten via de achterkant naar de student center komen. Er was overal politie, brandweer en ambulance. Iedereen was door de ramen aan het kijken en er lag een lijk op het school plein… ja mensen een lijk! Een man van 35. De leraren zeiden dat het niks te maken had met wat er die dag ervoor was gebeurd en dat deze man een overdosis aan drugs had gebruikt. Nou de hele school was in rep en roer en sommige kinderen waren bang dus veel kinderen waren (voordat alles was uitgelegd) naar huis gegaan. De hele dag was raar en iedereen was opgefokt.
In de avond ben ik met Alen en Ronnie naar de Fair geweest. We zijn in ongeveer alles geweest! We hebben geschoten, en Alen en ik hebben een ketting gewonnen, ja een super mooie plastic paarse ketting… Nadat we genoeg hadden gekregen van de fair zijn we naar Ronnies huis gegaan. Daar heb ik Taylor en haar vriend ontmoet en ze hadden heel wat vragen over Nederland! Maar het was heel gezellig en toen ik weg ging heb ik al hun nummers gekregen en moet ik maar bellen als ik iets leuks wil doen. Alen en ronnie hadden me thuis gebracht rond 1 uur.
Zaterdag: vroeg op want om 8 uur gingen we naar Dallas. Flor werd door Susan gebracht zodat we haar niet op hoefde te halen en toen waren we weg. We moesten 4 uur in de auto zitten maar rond 12 uur kwamen we daar aan. Eerst hebben we heerlijk geluncht en daarna zijn we gaan shoppen in een mall. Echt super grote en leuke winkels! (voor de meisjes: Heb een shirtje van abercrombie gekocht, make-up van clinique, een setje bij victoria’s secret en een vestje bij XXI) Na het shoppen zijn we naar het concert van Maroon 5 geweest. Het was echt super vet! Het was een openlucht concert en het weer was super lekker. De lichtshow bij het concert was heel mooi, met allemaal lasers en beamer schermen. Na het concert zijn we nog ergens gaan eten (om half 11) en daarna lekker naar huis. We hebben thuis bij Ashly nog even gekletst en een film gekeken en toen heerlijk geslapen!
Zondag: Voor ontbijt/ lunch zijn we naar een sea restaurant geweest, Allerlei soorten vis gegeten en het was heel mooi ingericht met allemaal fonteinen en het weer weg heerlijk, dus hebben we lekker buiten gegeten. Na het eten zijn we de auto ingestapt en terug gereden naar Ada. We waren allemaal dood op, dus toen we terug kwamen hebben we lekker de tv aangezet en een film gekeken. Tjsa, nu moet ik leren voor engels toets, gaat over gedichten uit 1700, allemaal in oud engels… snap er niks van maar dat maakt verder niet uit!
Nou ik ga weer verder, tot snel weer!

Groeten Michele

  • 08 September 2008 - 07:10

    Wim:

    nou schat, we genieten van je verhalen, zoals je weet. Op de mail sturen we je wat meer reacties.. Dikke zoen Daddy

  • 12 September 2008 - 18:12

    Valerie:

    Hai mies! Nou, wat een actie daar! Klinkt in ieder geval niet saai :P
    Leuke foto's allemaal en naast de code black klinkt het erg gezellig. Veel plezier nog!

    xx Val
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 10788

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: