eerste avond uit - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu eerste avond uit - Reisverslag uit Ada, Verenigde Staten van Michèle Hulsmann - WaarBenJij.nu

eerste avond uit

Door: michele

Blijf op de hoogte en volg Michèle

13 September 2008 | Verenigde Staten, Ada

Hay mensen,

Weer wat te vertellen over deze week, want er zijn weer dingen gebeurd! Maandag: Gewoon school en had een engels toets over gedichten uit de 16de eeuw, dus snapte er helemaal niks van… maar wonder boven wonder heb ik er een B+ voor gehaald! (8,2). Na school moest ik op school blijven omdat Jennifer me niet kon ophalen, maar er was een baseball game, en daar ben ik heen gegaan omdat ik wist dat Haley daar moest werken. Toen ben ik bij de baseball game gaan kijken, wat heel leuk was en daar heb ik Leith leren kennen. Hij is ook nieuw op Byng high school maar hij heeft een hele tijd op een school dicht bij Byng gezeten. Het was heel gezellig en we hebben een tijd gekletst over van alles en nog wat. Toen kwam er ook nog een jongen van mijn psychologie klas bijzitten en die kwam ook gezellig mee kletsen.
Dindag: school was vrij saai… alleen het 4de uur werden alle nieuwe mensen van school omgeroepen om naar de student center te komen. We kregen een praatje van coach Miller dat we de volgende dag een lunch zouden hebben met leraren die dat uur geen les gaven in Homatic.
Woensdag: Gewoon school alleen mocht ik een half uur eerder weg bij drama omdat we die lunch hadden. Het verbaasde me dat er zoveel nieuwe kinderen waren we waren met een stuk of 30 kinderen van de High school. De kinderen die homatic hadden de hele maaltijd voorbereid. We kregen een pasta met brood en zelfgemaakte koekjes en sla, het was eigenlijk best wel lekker vergeleken met wat we voorgeschoteld krijgen in de kantine (geloof me, dat is echt niet te eten!) Dus ik heb nog meer mensen leren kennen die nieuw zijn, en daar heb ik dat hele uur mee gekletst. Een meisje van mijn muziek is ook nieuw, wat ik niet wist en daar kan ik het nu ook heel goed mee vinden.
Donderdag: ik zou het derde uur een geschiedenis test moeten maken, maar gelukkig vielen de lichten uit, en aangezien er nergens ramen zijn behalve in de student center, was het pik donker! Dus de leraren hadden een zaklantaren en na 20 minuten was het licht weer gemaakt maar de toets kon dus niet doorgaan. Nou dat was eigenlijk wat er op school was gebeurd. In de avond gingen we naar een herdenking van 9/11 op het campus van Ada. Het was op hun football veld wat ook leuk was om een keer gezien te hebben. Maar het was een hele mooie herdenking. Er waren veel mensen die iets te zeggen hadden en ze hadden de U.S.M.C. Silent Drill Platoon (the marine squad) van Washington DC en dat was echt heel vet om te zien. Alles ging helemaal gelijk en ze schoten in de lucht. Die waren ongeveer 20 minuten bezig en er waren ook mensen die gingen zingen. Het duurde alleen wel lang twee en een half uur, maar het was wel heel mooi en gelukkig was het mooi weer!
Na de herdenking, waar ik met Giovanna, Robin en Jennifer was, zijn we bij Braum’s gaan eten.
Vrijdag: Op school was er niet veel gebeurd, alleen dat ik een tennisbal tegen mijn hoofd heb gekregen en een half uur met een afdruk op mijn hoofd heb gelopen… In de avond ben ik met Haley, Asley, Taylor, Dillen en nog een jongen waar ik de naam van ben vergeten naar Mainroad gegaan. Dat is de plaatst waar iedereen heen gaat in de weekends. Iedereen komt daar met hun auto en hangt op plaatsen naast de weg. Het was eigenlijk best raar! Er waren 4 andere meisjes en verder een stuk of 20 jongens. De meeste waren van Latta en een paar jongens waren al geslaagd. Er waren verschillende plaatsten waar je “hangt” Je hebt Adacorner, Byngcorner en de country. Toen we met z’n alle bij de Byngcorner waren gingen we met jennifer(niet mijn host mom) en nog een meisje van Latta door Mainroad rijden, mijn god wat rijd dat mens eng (wees maar niet bang ma!) en ze had ook een klein hondje mee dat vond ik zo zielig want dat hondje was echt bang. De muziek hadden we heel hard aangezet en vol gas over mainroad. Nou ik was wel bang… dat doe ik dus nooit meer (zeg ik nu…) Na mainroad zijn we naar de middel of nowere gegaan en daar waren een stel mensen waar we gezellig mee hebben gekletst en we hadden wat muziek opgezet.
Toen we naar huis wilde (rond half 1) moesten we mij eerst naar huis brengen, en natuurlijk was ik vergeten waar ik woon want ik ken deze hele buurt hier niet en ik woon hier al een maand! Dus ik moest eerst naar Haley’s huis en toen hebben haar ouders me huis gebracht! Jennifer was zelf ook op een feestje en ik moest om half 1 thuis zijn (okee, dat klinkt heel vroeg maar iedereen moet hier om 12 uur thuis zijn en het begint hier allemaal al om 8 uur) maar ik was dus half 2 thuis maar ik had niet eens hoeven uit te leggen waarom ik later was, want ze was er zelf ook nog niet! (dat is nog eens handig!)
Zaterdag: Vandaag ben ik laat opgestaan, voor het eerst sinds ik hier ben had ik op zaterdag niks te doen voor half 3, dus ik stond om 11 uur op (wat voor hier heel laat is…) en heb ik mijn kamer helemaal opgeruimd en alles gedaan wat gedaan moest worden in huis. Jennifer is ziek vandaag, dus heb een beetje voor haar gezorgd en om half 3 moest ik naar lazer zone, waar we hadden afgesproken met al de AFS exchange students. Er waren dit keer nog 2 andere jongens bij, 1 van Belgie en 1 van Japan. Die van belgie spreekt ook nederlands, dus ik had zoiets van jeeej! Eindelijk even Nederlands praten maar ik kon het gewoon niet en hij ook niet, dus zijn we gewoon de hele tijd engels met elkaar gaan praten. Het is namelijk heel moeilijk als je de hele tijd engels spreekt en dan met 1 iemand Nederlands gaat praten en als iemand tussendoor engels tegen je praat is dat heel moeiijk om de heletijd te wisselen… We waren met: Giovanna, Muk, Nied, Nicolas, Francios, Ryon, Floris en Tammie. Het was heel gezellig en we zijn gaan bowlen, en er was een hele grote speelhal daar en dus hebben we allemaal dingen gedaan en ook gelazergameet.
Vanavond zou ik met Haley naar een feest gaan maar dat ging helaas niet door omdat die tornado in de buurt is en het regent en waait gigantisch hard op dit moment dus ze raden het af om de weg op te gaan… en het feest zou buiten zijn, dus dat gaat niet werken!

Nou ik ga slapen, tot mijn volgende verhaal!

Groeten michele

  • 17 September 2008 - 21:14

    Manouk:

    Hee Mies!
    Zo leuk om al je verhalen te lezen.
    Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!;)
    Have fun!
    X Nouk
Michèle

Ik ga een jaar naar Oklahoma, Ada. Ik ga daar een jaar high school volgen op de Byng High school.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 10790

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: